در همایش "عمری با قرآن" ؛

دو آلبوم ترتیل قرآن کریم با صدای قاریان بین‌المللی رونمایی شدند

آلبوم های جدید ترتیل کل قرآن کریم با صدای 2 قاری بین المللی استاد احمد ابوالقاسمی و محمدرضا پورزرگری جمعه 12 تیرماه از سوی رادیو قرآن رونمایی شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، چهاردهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» شب گذشته 12 تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی در ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم از آلبوم‌های صوتی ترتیل کل قرآن با صدای «احمد ابوالقاسمی» و «محمدرضا پورزرگری» قاریان بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد. این تلاوت‌ها در سال جاری توسط این قاریان بین‌المللی قرآن کریم در استودیوی رادیو قرآن اجرا شده است.

بنابراین گزارش، همایش "عمری با قرآن" با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی پخش شد. در ادامه گروه تواشیح فجر به همخوانی پرداختند. سپس علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به سخنرانی پرداخت.
 
وی با اشاره به چهاردهمین همایش عمری با قرآن گفت: از حدود سه ماه قبل برنامه‌ریزی‌های این همایش با همفکری و ارتباطی که با اساتید قرآنی و همچنین کارشناسان فرهنگ‌سرا داشتیم، انجام شد که طی آن دعوت از پیشکسوتان قرآنی را داشتیم و امروز این همایش به این شکل برپا شد.
 
شهردار تهران همواره مشوق برنامه‌های قرآنی شهرداری است

توپچی با تأکید بر اینکه شهردار تهران همواره مشوق برنامه‌های قرآنی شهرداری به ویژه فرهنگ‌سرای قرآن بوده است و با اشاره به تجلیل شوندگان این دوره، ادامه داد: در چهاردهمین دوره همایش در خدمت «بهروز یاریگل» از اساتید قرآنی شهر تهران هستیم که تمامی قرآنیان سراسر کشور با نام و کلاس‌های ایشان آشنا هستند و برکاتش بر قرآنیان پوشیده نیست.

وی عنوان کرد: همچنین طی این همایش از «علی فربین» به عنوان داور مسابقات قرآن و همچنین از جلسه‌داران قدیمی شهر تهران و همچنین «حمیدرضا مستفید» به عنوان پژوهشگر، قاری، معلم قرآن و داور بین‌المللی مسابقات قرآن تجلیل به عمل می‌آید.
 
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن تصریح کرد: همچنین در عرصه بانوان فعال قرآنی از «اکرم‌السادات معینی» تجلیل می‌شود که با وجود جلسات و کلاس‌های متعدد در راه ترویج قرآن در سطح شهر تهران تأثیر داشته‌اند. همچنین طی این همایش با توجه به اینکه قراء شهید، مصداق اتم و اکمل «الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاَوَتِهِ» و چراغ راه تمام قرآنیان هستند که تمام زندگی و جانشان را تقدیم قرآن کردند و وجود اینها باید نصب‌العین راه ما باشد از خانواده شهید «عبدالله مداح» تجلیل به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: شهید عبداله مداح از قاریان ممتاز قرآن کریم بوده است که در سال 61 در مسابقات اوقاف برگزیده می شود و به زیارت خانه خدا نائل می‌‌شود. او از کودکی به همراه پدرش به جلسات قرآن محله‌شان نازی‌آباد می‌رفته است. همچنین او در سال‌های 61 و 62 قاری اول جلسات مجلس شورای اسلامی بوده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار