ارومیه؛

مشاور قرآنی مسئولان ادارات در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسئولان ادارات در استان باید مشاور امور قرآنی داشته باشند.

مشاور قرآنی مسئولان ادارات در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌ای اجرایی در آذربایجان غربی باید در عمل به مصوبه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان نسبت به منصوب کردن مشاور و مسئول فعالیت‌های قرآنی در استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ضمن ابراز خشنودی از این موضوع که در همه دستگاه‌های فرهنگی یک فرد اعم از مشاور یا معاون مدیرکل مسئولیت فعالیت‌های قرآنی را عهده‌دار شده است، افزود: اما متاسفانه در سایر دستگاه‌های اجرایی فردی مسئول برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد، بنابراین نسبت به این قبیل مباحث حساسیت دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضرورت وجود فردی به عنوان مسئول مباحث مربوط در شورای گسترش فعالیت‌‌های قرآنی که به تصویب اعضا رسیده است، خاطرنشان کرد: فردی با حفظ سمت سازمانی خود به عنوان مشاور قرآنی هر یک از مراکز و ادارات باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با خطاب قرار دادن مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مراکز دولتی، بیان کرد: فردی به عنوان مشاور باید انتخاب شده و ابلاغیه آن نیز به دبیرخانه گسترش فعالیت‌های قرآنی هم منعکس شود.

کریمی با اشاره به اینکه در صورت جامه عمل پوشاندن به این موضوع به طور قطع تا اندازه زیادی قرآن کریم از مهجوریت در آمده و برای فعالیت‌های مرتبط با این حوزه منابع مالی مورد نیاز تخصیص پیدا خواهد کرد، گفت: همچنین برنامه‌ریزی منسجم و منطقی در این راستا صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ضیافت الله خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف آذربایجان غربی فراخور معنویت و فضای حاکم در این ماه برنامه‌های مختلف و متنوع تدارک دیده‌ایم، که به طور قطع با همراهی اقشار مختلف مردم در سطح کیفی بالایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.