پدافند غیرعامل ایران ضمن معرفی بدافزار Click Fraud یا حیله کلیک کردن، به سازمان ها و شرکت ها اخطار داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،هشداری که بارها از زبان کارشناسان دنیای فناوری شنیده ایم و جدی نگرفته ایم،سرقت اطلاعات شخصی تنها از طریق چند کلیک، حال سازمان پدافند غیر عامل خبر از فعالیت بدافزاری داده است که از طریق کلیک کاربران برروی تبلیغات اینترنتی به سیستمشان نفوذ می کند.


پدافند غیر عامل ایران:مواظب کلیک هایتان باشید.


وجود بدافزار Click Froud اعتماد کاربران و دارندگان سایت های معتبر به تبلیغات اینترنتی را کم می کند،موضوعی که تبدیل به یک نگرانی بزرگ برای شرکت هایی است که به کار تبلیغاتی در فضای سایبر مشغول هستند،پیش بینی می شود با وجود این بدافزار شرکت های ارائه دهنده ی تبلیغات اینترنتی سالیانه حدود 6.3 بیلیون دلار غرامت پرداخت خواهند کرد.



بدافزار Click Froud تنها در صورت اصرار کاربر برای بازدید محتوای آلوده به سیستم نفوذ می کند و اطلاعات شخصی را مورد هدف قرار می دهد، از دیگر راه های نفوذ این بدافزار فیشینگ و صفحات جعلی در فضای سایبر است.

از جمله تفاوت های Click Froud با سایر بد افزار ها ایجاد یک کانال برای ورود سایر بدافزار ها به سیستم مورد هدف است که راه ورود بدافزار CryptoWall Ransomware را به سیستم کاربر ساده می کند.




پدافند غیر عامل ایران:مواظب کلیک هایتان باشید.

CryptoWall Ransomware نام بدافزاری است که دسترسی سیستم قربانی شده را بسیار محدود می کند و این محدودیت تنها با پرداخت به سازنده بدافزار قابل برطرف کردن است.کل این پروسه، یعنی از زمان اولین کلیک بر روی Click Froud تا ورود بد افزار CryptoWall Ransomware به سیستم تنها 2 ساعت طول می کشد.

پدافند غیر عامل ایران:مواظب کلیک هایتان باشید.

گفتنی است؛هنوز راهی برای مقابله با Click Fraud پیدا نشده و تنها راه پیشگیری از آلوده شد  به آن نظارت و مدیریت قوی تر تیم های آی تی در سازمان ها و شرکت ها مختلف است و یا نصب آخرین نسخه ی آنتی ویروس های معتبر برروی سیستم های شخصی است.

 به گفته سازمان پدافند غیر عامل،تغییر ماهیت این حملات تأکیدی بر میزان اهمیت تجهیز شدن سازمان‌ها با راهکارهای تشخیص پیشرفته برای مقابله با سرقت اطلاعات است. ازآنجایی‌ که آلودگی‌ها به‌سرعت در شبکه منتشر می‌شوند، گروه‌های امنیتی باید معیارهای پیشگیرانه برای مقابله با تهدیدات را در نظر بگیرند.

گزارش:شکوه نیروبخش

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ تير ۱۳۹۴
آنتی ویروس فقط شید عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
احسان ارمند
۱۵:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۴
به نظر من فقط انتی ویروس نود32 به همراه جدید ترین اپدیت.
باقی رو وللش.
خودم اپدیت روزانه دارم تا حالا ویروسی نشدم.
به پولش میرزه ها