هلاکت یکی از سرکرده‌های القاعده در حمله هوایی آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز از هلاکت یکی از سرکرده‌های القاعده در حمله هوایی آمریکا در لیبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته اعلام کرد "سیف الله بن حسین" از سرکرده‌های القاعده در افغانستان و بنیانگذار گروه تروریستی انصارالشریعه در تونس، ماه گذشته در حمله هوایی آمریکا در لیبی به هلاکت رسید.
این روزنامه اعلام کرد سیف الله بن حسین که 49 سال داشت 14 ژوئن (24 خرداد) در حمله هوایی آمریکا در لیبی به هلاکت رسید. وزارت کشور تونس هنوز خبر هلاکت سیف الله بن حسین را تأیید نکرده است. وی که در تونس به ابو عیاض معروف است از سال 2002 به دلیل ارتباط با القاعده در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفته است. سیف الله بن حسین در سال 1965 در شهر "منزل بو رقیبه"  تونس متولد شد. وی در اوایل دهه نود میلادی و پس از اینکه گروه های افراطی از سوی نظام بن علی (رئیس جمهور مخلوع تونس) تحت فشار قرار گرفتند به انگلیس و سپس افغانستان سفر کرد و در آنجا با اسامه بن لادن رهبر القاعده آشنا شد.

ابو عیاض در سال 2000 با طارق معروفی "گروه مبارزان تونسی" در افغانستان را تأسیس کرد. وی در سال 2001 کنار بن لادن، رهبر پیشین القاعده مشغول مبارزه شد و پس از آن به پاکستان و ترکیه سفر کرد. سیف الله بن حسین در سال 2003 در ترکیه دستگیر و پس از ارجاع به تونس به موجب قانون مبارزه با تروریسم به 43 سال زندان محکوم شد. در سال 2011 پس از سرنگونی نظام بن علی به موجب عفو عمومی صادر شده از زندان رهایی یافت. وی پس از خروج از زندان گروه تروریستی انصارالشریعه را در تونس تأسیس کرد. در 27 اوت 2013 (5 شهریور 92) تونس از وارد شدن نام انصار الشریعه در فهرست گروه های تروریستی  و صدور حکم بازداشت بین المللی برای ابو عیاض (سیف الله بن حسین) خبر داد. همچنین در دهم ژانویه 2014 (20 دی 92) وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از درج نام انصار الشریعه در فهرست گروه های تروریستی خبر داد.


انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار