طرح سومین اقامه دعوی علیه رئیس جمهور سابق پاناما

دادگاه عالی پاناما در ادامه طرح شکایت علیه رئیس جمهور سابق این کشور، به عفو‌های غیرقانونی وی در زمان خدمت رسیدگی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "ریکاردو مارتینلی،" رئیس جمهور سابق پاناما در سالهای 2009 تا 2015 (1388 تا 1393)، به جرایمی مانند فساد اداری و بهره‌برداری از سامانه مخابراتی این کشور متهم شده و قرار است در جدیدترین مورد، به اتهام 350 مورد عفو غیرقانونی وی رسیدگی شود.

دادگاه عالی پاناما در جدیدترین طرح اقامه دعوی علیه "مارتینلی" اعلام کرد وی با عفو غیرقانونی بیش از 350 نفر از دوستان و نزدیکان خود موافقت کرد که با این اقدام فساد مالی و اداری بیشتری را در کشور گسترش داد. رئیس جمهور سابق پاناما که از بازرگانان و مولتی میلیاردرهای این کشور است، تمامی اتهامات علیه خود را رد کرد و مدعی شد "خوان کارلوس وارلا،" جانشین وی علیه او یک توطئه سیاسی به راه انداخته است.

"مارتینلی" پس از اتمام دوران ریاست جمهوری از ماه آوریل (فروردین) مصونیت قضایی خود را از دست داد و دولت جدید که از رقبای سرسخت و دیرینه وی بود فرصت یافت شکایاتی را علیه "مارتینلی" در دادگاه عالی پاناما مطرح کند. وی هم‌اکنون در مورد اتهام فساد اداری و مالی در حال گذراندن جلسات دادگاه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار