پیشروی های سریع نیروهای مردمی عراق در بیجی

شبکه المیادین اعلام کرد شمال غرب تکریت شاهد درگیری های شدید و اقدامات امنیتی نیروهای عراقی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران نیروهای مردمی و ارتش عراق به دور از حواشی سیاسی و بر اساس نیازهای فوری عراق همچنان در حال مبارزه با داعش هستند و پیشروی های قابل توجهی در بیجی داشته اند.

عبدالله بدران گزارشگر شبکه المیادین در خبری اختصاصی گزارش داد: شمال غرب تکریت شاهد درگیری های شدید و اقدامات امنیتی نیروهای عراقی است. هدف نیروهای مردمی و ارتش عراق از اجرای این عملیات قطع خطوط امداد داعش میان بوجواری و پالایشگاه بزرگ بیجی و کامل کردن حلقه محاصره منطقه الصینیه است. این در حالی است که این نیروها موفق شده اند بیجی و مناطق بسیاری از اطراف آن را آزاد کنند. تخمین زده می شود که در حدود 500 داعشی در شمال غرب تکریت مستقر باشند که به گفته مسوولان اطلاعاتی عراق، وظیفه مشغول کردن نیروهای عراقی را برای جلوگیری از آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی بر عهده دارند. اهمیت این منطقه در آن است که نقطه رابط استانهای صلاح الدین و کرکوک و نینوا محسوب می شود.

منایع آگاه اعلام کرده اند که نیروهای مردمی و ارتش عراق با حملات دقیق به مواضع از پیش تعیین شده داعش، عملیات آزادسازی را پیش می برند. در این عملیات از هواپیماهای شناسایی به خوبی استفاده می شود به گونه ای که تصاویری دقیق از تحرکات نیروهای داعش به دست می آید.

هر چند بغداد هنوز تصمیم قطعی در مورد هماهنگی با کشورهای ضد داعش اتخاذ نکرده، اما گروههای نظامی و نیروهای مردمی بر اساس نیازهای امنیتی عراق به مبارزه خود ادامه می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار