قزوین؛

گونه‌های مقاوم به خشکی در بوئین زهرا کشت می‌شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین گفت: کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی از مهم‌ترین برنامه‌های منابع طبیعی استان قزوین در راستای جلوگیری از فرسایش خاک در منطقه بویین‌زهرا است که سطح وسیعی از دشت بوئین زهرا را در برمی‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛ محمد بیگی، صبح امروز در جلسه‌ای که با محوریت کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی با مسئولان منابع طبیعی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت:کاشت نهال‌های مقاوم به خشکی همچون زردتاغ در منطقه بوئین‌زهرا در جهت بیابان‌زدایی و تثبیت خاک در هنگام وزش بادهای شدید در این منطقه از جمله برنامه‌‌هایی است که در دستور کار مسئولان سازمان منابع طبیعی قرار دارد.

محمدبیگی در رابطه با کاشت نهال‌های اسفناج وحشی در مناطق قشلاقی و شوره‌زارهای استان قزوین عنوان کرد: کاشت نهال‌های اسفناج وحشی در مناطق قشلاقی و شوره‌زارهای استان قزوین از جمله راهکارهای مبارزه با فرسایش خاک در استان قزوین در این مناطق است که از این نهال‌ها نیز می‌توان به عنوان علوفه دامی برای دام‌ها استفاده کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین بیان کرد: زمان کاشت نهال‌ها در پاییز و زمستان انجام می‌شود زیرا آب باران بهترین منبع تأمین آب برای رشد و باروری این گونه‌های گیاهی است.

محمد بیگی در رابطه با کاشت نهال توسط عموم مردم استان قزوین عنوان کرد: از مردم استان قزوین انتظار می‌رود در حاشیه محل زندگی خود شروع به نهال‌کاری کنند تا علاوه بر حفاظت از گونه‌های گیاهی مختلف گامی مؤثر در راستای مبارزه با آلودگی‌های زیست‌محیطی در استان بردارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.