دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان دریایی خبر داد

تدوین برنامه‌های جدید برای آشنایی نسل جوان با صنایع دریایی

دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی از طریق کارگروه این ستاد برنامه‌هایی برای آشنایی نسل جوان با صنایع دریایی تدوین کرده است.

محمدسعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی، سعی دارد از طریق کارگروه ترویج این ستاد، برنامه‌هایی را تدوین کند تا نسل جوان و دانش‌آموزان با صنایع دریایی آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: در حوزه‌ی دریا مباحث مختلفی نظیر بنادر، شیلات، نفت و گاز دریایی کشور مطرح است این مباحث توسط سازمان‌ها مطالب آن تهیه می‌شود و از طریق سازمان‌های مربوطه انتشار می‌یابد.

وی در این خصوص تأکید کرد: برگزاری جلسات مختلف با نهادها و ارگان‌های دریایی و ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه منجر به جذب‌ طرح‌های فناورانه‌ای شد که هم‌اکنون در کارگروه تخصصی در حال بررسی و تأیید نهایی هستند.

سیف، با اشاره به آمارنامه سال 94 خاطرنشان کرد: در این آمارنامه اطلاعات استان‌های ساحلی و شرایط کشور جمع‌بندی شده که اگر مسئولین کشور و نمایندگان مجلس نیاز داشته باشند تا یک دید کاملی نسبت به دریا و پتانسیل‌های مربوطه داشته باشند، می‌توانند از این آمارنامه استفاده کنند و اطلاعات کافی را بتوانند به دست آورند و در تصمیم‌گیری‌های خود بر اساس آن تصمیم بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان دریایی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در ابتدای تشکیل، به سازمان‌دهی کارگروه‌های تخصصی و همچنین ارتباط با نهادها و سازمان‌ها اقدام کرد و در این راستا چهار کارگروه را با عناوین مطالعات، برنامه‌ریزی توسعه فناوری توسعه بازار و ترویج و اطلاع‌رسانی تشکیل داد.

وی بیان کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده شامل آمار و ارقام و اطلاعات کمی کشور است که در این اطلاعات روند تغییرات نیز وجود دارد و معمولاً این روند به صورت صعودی بوده و هر سازمانی می‌تواند برای تصمیم‌گیری‌های خود از این آمار استفاده کند و آنها را به کار گیرد.

سیف عنوان کرد: عدم وجود اطلاعات و آمار دقیق از میزان توان و ظرفیت‌های داخلی و تولیدات انجام شده از مشکلات حوزه صنایع دانش‌بنیان دریایی می‌باشد.

وی اظهار داشت: ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی با تدوین و انتشار آیین‌نامه دریایی کشور در سال 93، تدوین و چاپ اطلس‌های مربوط به شناورهای ساخت ایران و هم‌چنین نسخه جدید آمارنامه دریایی کشور سعی دارد اطلاعات مورد نیاز صنعتگران و دانشگاهیان را تأمین و از این طریق بین این دو ارتباط برقرار کند.









انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار