بهمن زرین‌‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منتقدان ما برای نقد هنوز به تعادل نرسیده‌اند

تندروی و باج دادن‌ها بین منتقدان باعث شده که هنوز به تعادلی نرسند که به درستی به مقوله نقد بپردازند.

بهمن زرین‌پورو بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص دلیل همکاری با کمال تبریزی در فیلم «از رئیس جمهور پاداش نگیرد» گفت: بعد از خواندن فیلم‌نامه متوجه شدم نقشی که برای من در نظر گرفته شده جای کار دارد و می‌توان روی آن مانور داد و در وهله بعد به خاطر خود تبریزی بود که یکی از کارگردانان خوب و صاحب نام سینمایی ما است.

وی در خصوص میزان بازتاب فیلم در جامعه عنوان کرد: تا حدودی می‌توان گفت که در مواردی هنجا‌ر‌‌شکنی شده که اتفاق خوبی است و اگر اکرانش با موفقیت انجام شود فضا را برای فیلم‌سازان و نویسنده‌های ما در جهت برداشتن قدمهای بعدی باز می‌کند.

زرین‌پور با اشاره به اینکه 7 سال از توقیف این فیلم گذشته و هنوز کهنه نشده و حرفهایی برای گفتن دارد، بیان کرد: این فیلم عمیق‌تر از این حرفها است که مصرف روز داشته باشد و حرف خود را در هر دوره‌ای از زمان خواهد زد.

وی در خصوص جایگاه نقد در سینمای ایران اظهار داشت: به نظر من باید از خود منتقدان این سؤال را مطرح کنیم و ببینیم خودشان این جایگاه را چگونه تفسیر می‌کنند.

زرین‌پور ادامه داد: با وجود اینکه منتقدان خوبی مثل فراستی داریم اما برخی مواقع در بین آنها تندرو‌ی ها و باج دادن هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد هنوز به تعادلی نرسیده‌اند که به درستی به مقوله نقد بپردازند.

وی با بیان آرزوی خود برای سینمای ایران بیان کرد: امیدوارم سینما از این رخوتی که با آن درگیر شده خارج شود که این آرزوی بیشتر سینما‌گران ما است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار