معاون شورای آموزش پزشکی خبر داد:

اختصاص 5 درصد از کارانه بیمارستان به دستیاران علوم پزشکی

معاون شورای آموزش پزشکی گفت: 5 درصد از کارانه بیمارستان‌ها به دستیاران علوم پزشکی اختصاص یافته است.

آبتین‌ حیدرزاده معاون دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش حقوق اعضای هیات علمی و دستیاران علوم پزشکی گفت: طبق قوانین امور استخدامی، حقوق اعضای هیات علمی به عهده ما نیست اما در مورد حقوق دستیاران رشته‌های تخصصی مصوباتی ارائه شده است. در آخرین جلسه شورای آموزش پزشکی کشور تاکید شد تا حقوق دستیاران افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: چون دستیاران حقوق نمی‌گیرند و دستمزد خود را تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند، بنابراین از افزایش حقوق بی‌نصیب می‌مانند، بنابراین در شورای آموزش پزشکی سعی بر این است که متناسب با ضرایب افزایش حقوق پزشکان، حقوق دستیاران علوم پزشکی نیز افزایش یابد.

حیدرزاده همچنین عنوان کرد: باید توجهات به دستیاران علوم پزشکی بیشتر شود چرا که ما می‌دانیم مبلغ دریافتی آنها مناسب و کافی نیست. خیلی از آنها متاهل هستند و برای گذران زندگی دچار مشکل هستند، پس باید برای بهبود وضع معیشتی آنها تلاش کرد.

وی در خصوص اختصاص کارانه به دستیاران اظهار کرد: 5 درصد از کارانه بیمارستان که حاصل کار تیم پزشکی و دستیاران است به دستیاران اختصاص پیدا خواهد کرد. به طور مثال 5 درصد از کارانه جراح بیمارستان باید در اختیار دستیاران گذاشته شود، البته این قانون نه فقط برای جراح بلکه برای تمام رشته‌های داخلی هم هست.

معاون دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور در خصوص اجرایی شدن این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح کرد: این طرح در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده است. هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند این مقدار کارانه را تا دو برابر افزایش دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته اغلب منابع مالی دانشگاه‌ها محدود است و افزایش این مقدار کارانه امری مشکل است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار