این بیماری می‌تواند باعث از دست دادن بینایی شود

بیماری بهجت با درگیر کردن عروق چشم می‌تواند موجب افت شدید بینایی، آسیب چشم‌ها و در نهایت از دست دادن کامل بینایی فرد مبتلا شود.

احسان‌ الله‌یاری متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری بهجت نوعی بیماری است که موجب درگیر شدن مفاصل بدن شده و علائم آن علاوه بر مفاصل، بر روی دهان، چشم‌ها و برخی دیگر از اندام‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: در بیماری‌ بهجت، بیماران با آفت‌ دهان به صورت دردناک و قرمز که به تدریج خاکستری رنگ می‌شود مواجه می‌شوند و این عارضه پس از چند روز برطرف می‌شود.

الله‌یاری با بیان اینکه فرد مبتلا به بیماری بهجت ناگهان دچار تاری دید می‌شود، اظهار داشت: در این گونه موارد قسمت‌ قدامی چشم ملتهب می‌شود و باید برای پیشگیری از درگیر شدن قسمت‌های دیگر چشم درمان به موقع صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بیماری بهجت با درگیر کردن عروق چشم می‌تواند موجب افت شدید بینایی، آسیب چشم‌ها و در نهایت از دست دادن کامل بینایی فرد مبتلا شود.

الله‌یاری خاطرنشان کرد: البته اگر عروق انتهایی چشم هم درگیر شده باشند، می‌تواند با روش‌هایی نظیر شیمی درمانی بیماری و علائم آن را تا حد بسیار زیادی کنترل کرد.

وی با بیان اینکه اغلب عوارض بیماری بهجت قابل کنترل است، اظهار داشت: به دلیل اینکه عوارض چشمی این بیماری بسیار قابل ملاحظه‌تر و جدی‌تر است، به همین دلیل فرد مبتلا به بیماری بهجت باید بیشتر مراقب عوارض چشمی به ویژه کاهش بینایی باشد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار