برای اولین بار در جهان اسلام؛

تقویم مکتوب و صوتی قرآنی تا پایان امسال رونمایی می‌شود

رادیو قرآن عصر دیروز طی مراسمی از اثر "با فرزانگان" شامل 114 قطعه صوتی برای ولادت و وفات و افتخارآفرینی های بزرگان قرآنی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد حسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن بعدازظهر دیروز نهم تیر در نشست خبری معرفی جدیدترین دستاوردهای شبکه رادیویی قرآن که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: سه آلبوم ترتیل کامل امسال در رادیو قرآن تولید شده که دو آلبوم با صدای استاد پورزرگری، استاد احمد ابوالقاسمی و آلبوم دیگر با صدای 6 نفر از قاریان جوان کشور حسین یزدان پناه، داوود لاچینانی، مهدی فروغی، علی شیرزاد، مجتبی پرویزی و هادی چاراغلو است.

وی از رونمایی آلبوم تواشیح و نغمات دینی استاد حسن خانچی در ماه رمضان خبر داد و گفت: این مجموعه شامل قطعاتی با موضوع مدح پیامبر (ص)، قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با نام "مهر و ماه" منتشر خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: در عرصه هنر نمایش های رادیویی قرآنی حدوذ 400 قطعه نمایش رادیویی کوتاه با نام "قرآن در صحنه زندگی" تولید شده که این قطعات در رادیو نمایش، ایران، تهران، جوان و فرهنگ پخش خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از یک اثر هنری تواشیح و نغماتی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: این اثر فصل نیایش نام دارد که توسط گروه تواشیح محراب و گروه اهل بیت به سرپرستی استاد هادی آرزم تهیه شده است.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به تولید نرم‌افزار جامع قرآن کریم توسط این شبکه رادیویی گفت:‌ این نرم‌افزار فعلاً حاوی بیش از 20 هزار قطعه تلاوت همراه با اطلاعات مربوط به آن شامل مکان، زمان، سن قاری و برخی از اطلاعات مربوط به محتوای تلاوت است که در آن قرائت‌های همه قاریان جهان اسلام از جمله ایران، مصر و سایر کشورها جمع‌آوری و در آینده رونمایی خواهد شد.

وی از انتخاب این شبکه رادیویی به عنوان یکی از رادیوهای برتر توسط مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما خبر داد و گفت: رادیو قرآن امروز به عنوان چهارمین شبکه پرمخاطب و به عنوان نخستین شبکه رادیویی در حوزه رضایت‌مندی مخاطب معرفی شد که این شبکه یک ارتقای 2 درصدی در بازه زمانی کمتر از یک سال کسب کرده است. همچنین شبکه رادیویی تلاوت که کانال دوم رادیو قرآن است با توجه به استقبال مخاطبان یک رشد 2 درصدی در افزایش مخاطب داشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار