مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

ارائه خدمات مشاوره فرزند آوری به زوجینی که برای پیشگیری از بارداری مراجعه می‌کنند

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از ارائه خدمات مشاوره فرزند آوری به زوجینی که به منظور پیشگیری از بارداری مراجعه می‌کنند، خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکارهای اجرایی برای افزایش جمعیت اظهار داشت: در راستای سیاست‌های ابلاغی در خصوص افزایش جمعیت، ارائه خدمات مشاوره‌ای برای فرزندآوری زوجینی که به منظور پیشگیری از بارداری به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه می‌کنند، انجام می‌شود. 

وی ادامه داد : از دیگر برنامه‌های سازنده و مداوم در این خصوص، ترویج زایمان ایمن و طبیعی است و در مقابل تلاش می‌شود به مادران آموزشهای لازم داده شود تا انجام سزارین‌های بی‌مورد، کاهش یابد. 

مطلق خاطر نشان کرد: به منظور کاهش سزارین و در مقابل ترویج و افزایش زایمان طبیعی، برنامه آموزش‌ مادران در دوران بارداری بطور مداوم انجام می‌گیرد. 

وی در خصوص تولی گری این آموزش‌ها گفت: از آنجایی که ترویج زایمان طبیعی و کاهش زایمان سزارین اهمیت زیادی دارد، آموزشها با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی انجام می‌گیرد. 

مطلق به دیگر برنامه‌های این بخش اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های متعدد با هدف ترویج ازدواج سالم، فرهنگ‌سازی برای انجام ازدواج سالم و به هنگام در بین جوانان انجام می‌شود که البته جلب مشارکت‌های بین بخشی هم از اهداف دیگر این همایش‌ها است. 

وی خاطر نشان کرد: تدوین سیاست‌های کلی جمعیت با محوریت سلامت به منظور پرداختن به همه زوایای مربوطه در بخش سلامت و ارائه پیشنهادهای مرتبط و ارتقا نرخ باروری کلی از جمله برنامه‌هایی است که با هدف افزایش جمعیت در وزارت بهداشت، در راستای برنامه ششم توسعه انجام می‌گیرد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار