رییس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از در دست اقدام بودن ایجاد امکان مراجعه به متخصص بدون نیاز به فرم ارجاع پزشک خانواده با پرداخت فرانشیز، خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛دکتر کرم توانی افزود : از زمان اجرای برنامه پزشک خانواده شهری توسط دانشگاه، طی طرح های پژوهشی مختلفی به دنبال پیشبرد بهتر اهداف برنامه و رفع مشکلات موجود هستیم که بر اساس این پژوهش ها یکی از عمده مشکلات مردم، نیاز به فرم ارجاع پزشک خانواده برای مراجعه به متخصص بود .

وی اظهار داشت : با توجه به این موضوع در حال انجام اقداماتی هستیم که امکان مراجعه به متخصص بدون نیاز به فرم ارجاع پزشک خانواده با پرداخت فرانشیز، در استان فارس نیز مانند استان مازندران محقق شود.

دکتر توانی بیان کرد : کشورهای پیشرو در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع توانسته اند با رویکرد سلامت نگر، کل نگر و همچنین توجه به همه ابعاد سلامتی، ریشه یابی علل بیماری در روش و محیط زندگی و نیز تشخیص  و درمان به موقع، همراه با کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم، ضمن ارتقای سلامتی فرد، خانواده و اجتماع، با هزینه کرد کارا و اثر بخش منابع، منجر به عدالت در سلامت و در نهایت ارتقای رضایت مردم و ارایه کنندگان خدمات سلامتی شوند .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.