وقوع انفجار نزدیک یکی از مراکز اخذ رای بوروندی

همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی بوروندی، انفجاری نزدیک یکی از مراکز اخذ رای در بوجومبورا به وقوع پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه؛ انتخابات پارلمانی و منطقه‌ای بوروندی از ساعت 6 صبح به وقت محلی آغاز شد و منابع رسمی از وقوع انفجار یک نارنجک کمی پیش از ساعت 9 نزدیک به یکی از مراکز اخذ رای خبر دادند.

این انفجار در منطقه "موساگا" در پایتخت بوروندی بوقوع پیوست و هنوز اخباری از مصدومان احتمالی آن منتشر نشده است. نیروهای امنیتی بوروندی اعلام کردند شب گذشته نیز پیش از آغاز رای‌گیری صدای انفجار چند نارنجک دیگر در پایتخت این کشور به گوش رسید. مهاجمان قصد داشتند با پرتاب نارنجک به داخل ساختمان محل اخذ رای، برگه‌های رای را مخدوش کنند و از برگزاری انتخابات پارلمانی شوند.

در جریان نا‌آرامی‌های شب گذشته بوجومبورا دست‌کم 6 پلیس دچار جراحت‌های سطحی شدند و 15 نارنجک در گوشه و کنار شهر منفجر شد. 

 طرفداران جناح مخالف و جامعه مدنی بوروندی در هفته‌های گذشته در اعتراض به نامزدی مجدد "انکرونزیزا،" رئیس جمهور کنونی بوروندی، در انتخابات آینده در شهرهای مختلف به ویژه بوجومبورا - پایتخت این کشور- تظاهرات کردند. این تظاهرات اعتراض آمیز تا کنون چند بار به خشونت کشیده شده است. آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد تا کنون حدود 70 نفر در خشونت های بوروندی کشته شدند و بیش از 50 هزار نفر نیز از بیم خشونت و ناامنی به کشورهای همسایه به ویژه جمهوری دموکراتیک کنگو، تانزانیا و رواندا فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار