در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

محافل "انس با قرآن" هرشب میزبان دو قاری ممتاز کشور است

«محفل انس با قرآن» هر شب علاوه بر اقامه اذان و نماز جماعت توسط موذنان مشهور، آیاتی از کلام الله مجید را به همراه ترجمه فارسی توسط قاریان ممتاز کشوری برای بازدیدکنندگان قرائت می کنند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ یوسف افراش معاون کمیته «محافل و مراسم» از برپایی محفل شبانه انس با قرآن پس از اجرای زنده اذان هر شب در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: در این مراسم همچنین دو قرائت زنده قرآن به همراه ترجمه فارسی آن نیز انجام می شود.

به گفته وی بیست دقیقه پیش از اذان مغرب یکی از قاریان به نام کشوری قرائت قرآن را آغاز می کند وپس از اذان، نماز جماعت در فضای باز اقامه می شود.

افراش آغاز برنامه «محفل انس با قرآن» را یک ساعت پس از اذان مغرب ذکر کرد و گفت: هر شب دو قاری ممتاز کشور، یکی از حافظان برتر و یک گروه‌ هم‌خوانی حضور دارند و اجرای برنامه می کنند، اجرای برنامه را نیز هر شب یکی از مجریان مطرح قرآنی رادیو وتلویزیون بر عهده خواهد داشت.

وی اهداف برگزاری محافل انس با قرآن را حضور چهره‌های شاخص قرآنی در نمایشگاه قرآن عنوان کرد و گفت : برنامه های محفل انس با قرآن هر شب یک موضوع خاص را پی گیری می کند. سعی کردیم این موضوعات با موضوعات نمایشگاه مانند حجاب و عفاف، همدلی و وفاق، سبک زندگی قرآنی و دغدغه های جامعه اسلامی و ... همخوانی داشته باشد.

در نخستین شب برگزاری محفل انس با قرآن مجتبی قدبیگی حافظ قرآن و نفر اول مسابقات ترتیل آیاتی از سوره مبارکه نور را قرائت کرد و با توجه به ترجمه فارسی آن موضوعاتی را دررابطه با حجاب و عفاف مطرح کرد. او در خلال صحبت هایش با تکیه بر آیات یاد شده حجاب را مختص بانوان ندانست و بر عفت نگاه آقایان تاکید کرد.

در این محفل همچنین آیاتی از سوره احزاب تلاوت شد و در ادامه آن بر تقسیم کار زن و مرد در اسلام اشاره شد.  در ادامه این محفل یوسف افراش، قاری ممتاز کشوری نیز آیاتی از کلام الله را تلاوت کرد. فنایی قاری ممتاز و نفر اول مسابقات استان قزوین از دیگر مهمانان این برنامه بود. در انتهای برنامه نیز گروه همخوانی ضحی دو کار با موضوع حضرت مهدی عج الله و حضرت محمد(ص) اجرا کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار