اصفهان؛

اختلافات خانوادگي انگيزه‌ای برای انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازی

رييس پليس فتا استان اصفهان اعلام كرد: فردي كه تصاوير خانوادگي يكي از شهروندان را در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي منتشر و موجبات آبروريزي وي را فراهم كرده بود، توسط كارشناسان پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت خانمي جوان مبني بر اينكه فردي ناشناس در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت، اقدام به ساخت پروفايلي كرده و تصاوير و فيلم‌هاي شخصي و محرمانه او را در معرض نمايش گذاشته، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي سايبر، متهم كه از اقوام و همسايه‌هاي شاكي بود، شناسايي و دستگير شد.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان خاطرنشان كرد: متهم صراحتا به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود از ارتكاب عمل مجرمانه را اختلاف خانوادگي عنوان كرد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان تاكيد كرد: عكس‌ها و اطلاعات محرمانه خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد و آنها را در جاي امن محافظت كنيد.

وي همچنين به افرادي كه قصد فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي دارند، هشدار داد: برابر قانون جرائم رايانه اي هركس به وسيله سامانه هاي مخابراتي و رايانه اي صوت، تصوير، فيلم يا اسرار ديگري را بدون رضايت او منتشر كند يا در دسترس ديگران قرار دهد يا به هر نوع، موجب هتك حيثيت افراد شود پليس به شدت با آن برخورد خواهد كرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.