سین جیم شماره 10 استانی

آرزوی بانوی اول بسکتبال ایران

امتیاز آورترین بازیکن سوپرلیگ B بانوان کشور: تصمیم دارم تمام توانم را برای به دست آوردن رتبه بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال کشور به کار گیرم و آرزو میکنم روزی برسد که اولین بانوی بسکتبالیست ایرانی باشم که بتواند دانک کند.

پرامتیاز ترین بانوی لیگبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج؛ رشته ورزشی بسکتبال یکی از رشته های پرطرفدار در کشورمان به ویژه در میان بانوان است و در این میان بانوان کردستانی توانسته‌اند در این رشته خوش بدرخشند و افتخارات فراوانی را کسب کنند. در همین رابطه گفتگویی با خانم پریسا کرمی امتیاز آورترین بازیکن سوپر لیگ B بانوان در کشور داریم.

سین: لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟

جیم: پریسا کرمی متولد 1370 در شهر سنندج هستم. من در سن 14سالگی با توجه به علاقه شخصی و با حمایت و تشویق برادرم ورزش بسکتبال را انتخاب کردم

سین: از موفقیتهای که تابه حال کسب کرده اید؟

جیم: در رده جوانان مقامهای اول وسوم ودر رده سنی امید مقامهای اول و دوم کشوری ودر رده سنی بزرگسالان در لیگ دسته یک مقام اول و در سوپر لیگBمقامهای اول و دوم را کسب کرده ام و2 ساله پون آورترین وبهترین بازیکن سوپر لیگ Bبانوان ایران هستم

سین: خانم کرمی بزرگترین افتخاری که بسکتبالیست بودن برای شما به ارمغان آورده چیست؟

جیم: دعوت به تیم ملی وبهترین بازیکن سوپر لیگ Bبانوان کشور بودن قشنگترین خاطره وافتخاری است که بسکتبالیست بودن برای من به ارمغان آورد. همچنین در مسابقات فینال سوپرلیگ B در سال 93 مقابل یکی از بهترین تیم های بسکتبال ایران بازی داشتم که توانستم از 76 امتیاز کسب شده  تیم 51 امتیاز را کسب کنم .

سین: خانم کرمی توپ وتوریادآوار چه چیزی برای شماست؟

جیم: بسکتبال،هیجان،قهرمانی

سین: معمولا قد یک بسکتبالیست چقدر باید باشد؟

جیم: بستگی به پست بازیکن معمولا 175 دارد

سین: قد شما چقدره وآیا مناسب بازی بسکتبال هست یا نه؟

جیم: قد من 172 سانتی متر و تقریبا مناسب است. من پست 3هستم و در این پست بازیکن باید بیشتر سرعت بالا داشته باشد.

سین: آیا به مسابقات خارج از کشور راه پیدا کرده اید؟

جیم: متاسفانه با توجه به قابلیتهای خیلی خوب و ویژه بانوان بسکتبالیست ایران فیبا اجازه شرکت در مسابقات را به دلیل داشتن حجاب به بانوان بسکتبالسیت ایرانی نمی دهد.

سین: در مورد تیم بسکتبال بانوان کردستان و موفقیت های آن هم توضیح بفرمایید.

جیم:  تیم بسکتبال بانوان استان کردستان در چند سال گذشته موفقیت هایی را به دست آورده که از آن جمله می توان به شرکت در مسابقات چهار جانبه کشور عراق در سال 91 اشاره کرد. در آن رقابت توانستیم مقام اول را با مربی گری خانم سروه ضرغامیان به خود اختصاص دهیم.

سین: آیا اسپانسرها از بسکتبال بانوان استان کردستان حمایت می کنند؟

جیم: بله خوشبختانه 2سالی است که شهرداری سنندج در حد مطلوب از این ورزش وبازیکنان آن حمایت میکند که امیدواریم این حمایت همچنان ادامه داشته باشد.

سین: چه تصمیم وچه آرزوی برای آینده ورزشیتان دارید؟

جیم: تصمیم دارم که تمام توان وتلاش را به کار بگیرم تا بهترین بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران شوم وآرزو میکنم روزی برسد که اولین بانوی بسکتبالیست ایرانی باشم که بتواند دانک کند.

گزارشی از گل آرا ظاهری

انتهای پیام/  ا
برچسب ها: سن ، ارمغان ، علاقه ، ورزش ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.