توجه نکردن مدیران مسئول به اصل 46 قانون مطبوعات، حق مطالبه گری بسیاری از خبرنگاران را به خصوص در مورد بیمه ضایع کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در جمع مسئولین اداره ی ارشاد و جمعی از خبر نگاران معترض به قطع شدن بیمه سمان عنوان کرد: بسیاری از خبرنگاران خودشان مطالبه گر حق و حقوق و بیمه نبوده اند و بسیاری هم در راستای توجه نکردن مدیران مسئول رسانه ها به اصل 46 قانون مطبوعات مورد ظلم واقع شده اند و این مساله باعث تنش محسوس در جمع رسانه ای شده است.

منصور گلناری افزود: اگر برای اجرایی شدن قانون مطبوعات برای خبرنگاران اداره ی ارشاد از سالها پیش بستر سازی کرده بود، و به جای متضرر کردن خبرنگاران، نوک پیکان را به سمت مسئولین میبردند، تنش ایجاد نمیشد و ما امروز شاهد بیکاری بسیاری از نخبه های خبر ی نبودبم.

وی اداره ارشاد را ارگانی توانمند و ابزار موجود در این نهاد را ابزار قدرت برای قشر خبرنگار قلمداد نمود و بیان داشت: روزنامه نگاران خود بایدبه حقوقشان واقف باشند تا بتوانند مطالبه گر حقوق خود باشند و این در حالیست که معاونت مطبوعاتی نیز مصر است این اتفاق بیفتد.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در خصوص اعتراضات جمع خبر نگاران با محوریت قطع بیمه اعضای سایت سمان با وجود پرداخت حق بیمه و حذف نام آنها از لیست خبرنگاران قول داد که با همکاری مقتدایی نماینده ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، بعد از ماه مبارک رمضان در سفر به تهران وپی گیری از طریق ارشاد به این مساله رسیدگی شود و در صورت جواب نگرفتن از ارشاد با تحصن در جلوی درب این سازمان اعتراض رسانه ای خود را اعلام خواهیم کرد.

همچنین باباربیع یکی از مسئولین ارشاد در این جمع با حضور خود در حمایت از قشر خبرنگار ان گفت: در صدد هستیم تا با همکاری سازمان تامین اجتماعی واحدی را برای خبرنگاران راه اندازی کنیم و بیمه ی این افراد را از این طریق پرداخت نمائیم که این مطلب در هفته ی تامین اجتماعی جزء مشکلات مطرح و پی گیری می گردد.

وی بیان داشت اگر مدیران مسئول 5 نفر را به عنوان نیروی ثابت مشمول معرفی نمایند، در صورت حذف شدن از لیست مجددا میتوانند با واریز حق بیمه به صندوق وصل شوند.

در پایان گلناری و باباربیع با توصیه به خبر نگاران در خصوص حفظ موج خبری در این باره اعلام کردند: به حمایت از قشر خبرنگار تابع قانون هستیم اما استقلال خود را از دست نمی دهیم و به حمایت خبرنگاران باسابقه ای که حقشان تضعیف شده است همچنان ادمه می دهیم.  

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.