کریمدعی شد:

باید با جرایم سایبری مقابله شود

وزیر امورخارجه آمریکا بر لزوم مقابله با جرایم سایبری تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری -- وزیر خارجه آمریکا -- در نشست خبری پس از روز نخست رایزنی ها درقالب هفتمین دور از گفتگوهای راهبردی و اقتصادی چین و آمریکا در واشینگتن در جمع خبرنگاران درباره چین و مباحث سایبری اظهار نظر کرد.


وی اعلام کرد: «درباره مسئله سایبری و چین باید بگویم در این مذاکرات، تقابل مستقیمی میان چین و آمریکا وجود نداشت؛ بلکه ما بحثهای صادقانه ای در این زمینه انجام دادیم بدون آنکه اتهامی مطرح شود. ما درباره مشکل مطرح در عرصه سرقت سایبری صحبت کردیم و اینکه این کارها با مجوز دولتها است یا اینکه هکرها و افرادی به صورت انفرادی این کار را انجام می دهند و دولت می تواند آنها را تحت پیگرد قرار دهد.»


وی ادامه داد: ما به صراحت نشان دادیم که این فعالیتها در عرصه سایبری قابل قبول نیست. ما گفتیم که باید همه کشورها در این زمینه فعالیت کنند و به صورت ویژه اینکه، دو طرف چگونه می توانند در این زمینه برای گسترش روابط دوجانبه فعالیت داشته باشند. من نمی خواهم به صورت خاص درباره ماجرای حملات سایبری اظهارنظر کنم زیرا اف بی آی همچنان در حال تحقیق در این خصوص است و به موقع، نتایج تحقیقاتش را اعلام خواهد کرد. درباره امنیت سایبری، مقامات چین نیز موضع جالبی دارند بطوریکه تاکید دارند همه کشورها براساس استانداردهای مشخصی رفتار کنند. رئیس جمهور اوباما در ملاقاتی که بعدازظهر امروز در کاخ سفید داشتیم به صراحت همین نکته را بیان داشت. باید شکافها کاهش یابد.


وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «در گفتگوهایی که امروز انجام دادیم تلاش کردیم همین کار را انجام بدهیم. باید هنجارهای مشترک بین المللی برای رفتار وجود داشته باشد که کشورها بدانند این هنجارها به چه صورت است. باید با هم همکاری کنیم تا این هنجارها را تعریف کنیم و به آنها پایبند باشیم. به نظرمن، این پیام کاملا بیان و دریافت شده است و امیدواریم با سرعت بسیار زیادی، کارها با جدیت در این خصوص شروع شود.»


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار