سفر‌ ملکه بریتانیا به آلمان/ دویچه‌وله فارسی به وجد آمد!

ملکه ۸۹ ساله بریتانیا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور آلمان، یوآخیم گاوگ به آلمان سفر می‌کند و نخستین بخش رسمی سفر خود را نیز روز چهارشنبه با دیدار با او آغاز می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جام نیوز: الیزابت دوم، ملکه بریتانیا برای پنجمین بار در ۵۰ سال گذشته به آلمان سفر کرده است.  
 
ملکه الیزابت دوم سه‌شنبه شب (۲۳ ژوئن / ۲ تیر) با پروازی اختصاصی در باند نظامی فرودگاه تگل در برلین فرود آمد و ساعت ۲۱ مورد استقبال رسمی قرار گرفت. به نقل از سفارت بریتانیا در برلین، ملکه در مدت سفر خود به آلمان در هتل آدلون برلین اقامت خواهد داشت.
 
سایت فارسی‌زبان دویچه وله که وابسته به وزارت‌خارجه آلمان است، با تعریف فراوان از ملکه انگلستان، نوشت: هر چند که در آستانه سفر او به آلمان، برخی از خیابا‌ن‌های پایتخت این کشور مسدود شده و رفت‌وآمد در اطراف دروازده برندن‌بورگ در مجاورت هتل آدلون با محدودیت‌هایی همراه شده است، اما برلین آماده استقبال از ملکه الیزابت و همسرش شاهزاده فیلیپ است.
 
آنها تا روز جمعه در آلمان خواهند بود و علاوه بر برلین دیداری از فرانکفورت و همچنین اردوگاه کار اجباری دوران نازی‌ها در برگن بلزن خواهند داشت.
 
ملکه ۸۹ ساله بریتانیا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور آلمان، یوآخیم گاوگ به آلمان سفر می‌کند و نخستین بخش رسمی سفر خود را نیز روز چهارشنبه با دیدار با او آغاز می‌کند. این سفر پنجمین سفر ملکه بریتانیا به آلمان در ۵۰ سال گذشته است.

سفر‌پنجم ملکه بریتانیا به آلمان/ دویچه‌وله فارسی به وجد آمد!
 

سال 1965
 
او سال ۱۹۶۵ در مدت سفر ۱۱ روزه خود به آلمان به شهرهای مختلف از مونیخ در جنوب تا هامبورگ در شمال آلمان و حتی برلین غربی سفر کرد و در ۱۹ ایستگاه سفر خود مورد استقبال گرم آلمانی‌ها قرار گرفت.
 
آن زمان کارلو اشمیت، نماینده حزب سوسیال‌دمکرا‌ت آلمان در گفتگویی با روزنامه گاردین در مورد تأثیر سفر ملکه الیزابت به آلمان گفت که این سفر "پایان روزهای ملت آلمان به عنوان ملتی منفور است".
 
روزنامه دیلی‌میرو نیز با اشاره به استقبال آلما‌نی‌ها از ملکه برای نخستین ‌بار تیتری به دو زبان انگلیسی و آلمانی‌ با عنوان "It's the Queen – wunderbar" (این ملکه است، شگفت‌انگیز!) منتشر کرد و آلمانی‌ها را به وجد آورد.
 
ملکه الیزابت در سفرهای بعدی خود نیز آلمانی‌ها را به وجد آورد و نقشی موثر در بهبود روابط دو کشور داشت. پنجاه سال پس از جنگی كه حکومت نازی‌های آلما‌ن‌به راه انداخت و بریتانیا برای پایان آن هزینه گزافی پرداخت، اوضاع تغییر کرده است و رابطه پرتنش دو کشور به رابطه‌ای دوستانه تبدل شده است.
 
علاوه بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی در پنج دهه اخیر، حال بیش از ۳۰۰ هزار آلمانی به طور دائم در بریتانیا زندگی می‌کنند.
 
دویچه وله خوشحالی‌اش از سفر الیزابت دوم را این طور پایان داد: خانواده‌های آلمانی فرزندان خود را با پرداخت هزینه‌های سنگین به مدارس شبانه‌روزی بریتانیا می‌فرستند و بسیاری از آلمانی‌ها شیفته لندن و خانواده سلطنتی بریتانیا هستند. حال نیز بسیاری در برلین و فرانکفورت مشتاقانه آماده استقبال از ملکه بریتانیا هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.