فشار لابی‌های صهیونیستی بر اوباما در پرونده هسته‌ای ایران

لابی‌های صهیونیستی و نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر "باراک اوباما"، در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران سنگ‌اندازی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بلومبرگ؛ همزمان با نزدیک‌ شدن به توافق احتمالی هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، فشار لابی‌های صهیونیستی و جمهوری‌خواهان علیه دولت " باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، افزایش یافته است. 

"تد کروز،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با ارائه طرحی علیه وزارت امور خارجه این کشور، فشار تازه‌ای را بر دولت آمریکا وارد کرده است. سایت "هیل" در این‌باره می‌نویسد:" کروز" در طرح تازه خود به همراه سناتور "مارک کرک" خواستار کاهش بودجه عملیاتی وزارت امور خارجه شده است. این سناتور آمریکایی مدعی شد خواستار کاهش 5 درصدی بودجه وزارت امور خارجه آمریکا شده زیرا این وزارتخانه ارائه گزارش حقوق بشری درباره ایران را 30 روز به تعویق انداخته است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعای "تد کروز" را رد کرد و گفت: گزارش مربوط به مسائل حقوق بشری ایران که قرار بود در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند 93) منتشر شود و زمان انتشار آن به تعویق افتاد، ارتباطی به موضوع مذاکرات هسته‌ی ندارد.

سایت "موندوویس" نیز به کمپینی از چهره‌های معروف و ثروتمند یهودی اشاره کرده است که از مواضع تند "بنیامین نتانیاهو،" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علیه برنامه هسته‌ای ایران استقبال می‌کنند. این سایت می‌نویسد: "رابرت کرفت،" صاحب شرکت "ان اف پاتریوتز" و مالک تیم ورزشی نیوانگلندز، از جمله یاران جدید "نتانیاهو" در کمپین علیه ایران است. او به همراه 20 نفر از بازیکنان تیم ورزشی‌اش اخیرا با "بنیامین نتانیاهو" دیدار کرد. 
" نتانیاهو" از این دیدار برای مطرح کردن اهداف ضد‌ایرانی خود استفاده و علیه این کشور سخنرانی کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد: ایران زمینی دور از دروازه است. اگر آنان به سلاح هسته‌ای دست یابند این موضوع برای ایالات متحده و اسرائیل خطرناک خواهد بود. 

با نزدیک شدن به مهلت پایانی 30 ژوئن (9تیر) لابی‌های صهیونیستی برای سنگ‌اندازی در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. آنها به دنبال خرید شبکه تلویزیونی و رادیویی مستقل و تاسیس سازمان‌هایی برای جمع‌آوری منابع مالی هستند تا بر تعداد مخالفان توافق هسته‌ای با ایران بیافزایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار