اصفهان؛

دولت به صورت جدی به مبارزه با زمین خواری می پردازد

استاندار اصفهان گفت: باید در خصوص تشخیص اینكه اراضی تغییر كاربری یافته ملی و یا داخل و خارج از حریم می باشند و یا خیر تفكیك لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه مقابله با زمین خواری گفت‌: مبارزه با زمین خواری ؛تصرف غیر مجاز، تغییر كاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز از مواردی است كه هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) روی آن تاكید دارند و هم دولت به صورت جدی به آن وارد شده است و هم اینكه خواستار ورود استان ها به این موضوع شده است.

استاندار اصفهان تصریح كرد: در حدود ۸۰ درصد از درخواست هایی كه به هر دلیل برای تغییر كاربری داده اند و مجوز لازم را اخذ نموده اند، یا به دلیل افزایش یافتن ارزش افزوده و یا به دلایل دیگراز قبیل عدم اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی، اقدامی را برای تغییر كاربری انجام نداده اند.

رسول زرگرپور افزود: باید در خصوص تشخیص اینكه اراضی تغییر كاربری یافته ملی و یا داخل و خارج از حریم می باشند و یا خیر تفكیك لازم صورت گیرد.

زرگرپور با بیان اینكه موارد مربوط به ۱۰ سال گذشته بررسی شده است، اظهار داشت: گزارش های مربوط به واگذاری ها، تغییر كاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و خارج از شهرها پس از احصا و جمعبندی به كمیسیون مربوطه در تهران كه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشكیل می شود ارسال خواهد شد.

وی در خصوص تكمیل گزارشات تاكید كرد و افزود: فرمانداری ها و یا مراكز صدور پروانه كه تا كنون در این خصوص اقدام نكرده اند باید هرچه سریعتر گزارشات خود را ارائه نمایند.

استاندار اصفهان تصریح كرد: آنچه از گزارشات بدست آمده موید این نكته است كه در استان اصفهان در مجموع روند پرونده سازی، پیگیری و مقابله با زمین خواری نسبت به سایر استانهای دیگر روند مطلوبتری داشته است.

رسول زرگرپور در پایان تاكید كرد: مراكز صدور پروانه باید به زمان بندی های درج شده در پروانه دقت كنند تا برخورد قانونی با مواردی كه اقدام نشده است؛ صورت پذیرد.

گفتی است در این جلسه سازمان جهاد كشاورزی، اداره كل منابع طبیعی، اداره كل راه و شهرسازی و شركت شهرك های صنعتی در خصوص اراضی واگذار شده و تغییر كاربری شده و همچنین میزان ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز گزارشی را به جلسه ارائه نمودند و مقرر گردید در جلسه آینده این گزارشات به صورت دقیق تر و تفكیك واقع شدن در حریم و محدوده و یا خارج از حریم و محدوده جهت اقدامات بعدی ارائه گردد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.