یوسف‌خانی با اشاره به کاهش تقاضا در بازار گفت: این امر موجب کاهش 1000 تومانی قیمت مرغ شده است.

قیمت مرغ کاهش یافتمهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ نسبت به گذشته کیلویی 1000 تومان کاهش یافت و از 6 هزار و 600 تومان به 5 هزار و 600 تومان رسیده است.

وی افزود: برخلاف سال‌های گذشته که از چند روز مانده به ماه رمضان تقاضا برای مرغ افزایش می‌یافت و این امر موجب افزایش قیمت آن می‌شد، امسال شاهد کاهش تقاضا بودیم که این  کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت مرغ شد.

یوسفی‌خانی تصریح کرد: در حالی که به گفته مسئولان قیمت مطلوب مرغ کیلویی 7 هزار تومان است و ما انتظار داشتیم که در ماه رمضان به این قیمت برسد اما هم اکنون شاهد کاهش قیمت مرغ و در پی آن متضرر شدن مرغداران هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، اعلام نادرست شیوع آنفولانزای مرغی در استان مازندران را از سوی سازمان دامپزشکی عامل دیگر کاهش قیمت مرغ عنوان کرد و گفت: در استان مازندران آنفولانزای مرغی شیوع پیدا نکرده و بر اساس اعلام مسئولان سازمان دامپزشکی تنها این مریضی در مورد مرغ‌های بومی و خانگی مشاهده شده است.

وی ادامه داد: آنفولانزای مرغی در هیچ یک از مرغ‌های صنعتی دیده نشده اما سازمان دامپزشکی فروش و انتقال مرغ از استان مازندران را ممنوع کرده و این امر موجب شده تا مرغداران، مرغ خود را به قیمت بسیار کمی به کشتارگاه‌ها بدهند.

به گفته یوسف‌خانی؛ تنها 10 درصد از مرغ‌های استان مازندران آن هم تنها با مجوزهای سخت و از مسیرهای خاصی از این استان خارج می‌شوند که این امر موجب ضرر مرغداران شده است و کار به جایی رسیده که مرغداران حاضرند مرغ‌های خود را به رایگان به کشتارگاه‌ها بدهند.

وی ادامه داد: این امر ضربه شدیدی را به مرغداران استان مازندران که نزدیک به دو ماه برای مرغ‌های خود زحمت کشیده‌اند زد و آنها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار