رایزنی تشکل های سیاسی فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی شروع شد

شبکه تلویزیونی المنار از شروع رایزنی ها بین تشکل های سیاسی فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران این در حالی است که برخی از طیف های سیاسی در مقابل این اقدام موضع گیری های متفاوتی اتخاذ کرده اند.
خالد الفقیه، گزارشگر المنار در این باره گفت: آخرین نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به تشکیل کمیته ای منتهی شد که وظیفه آن ایجاد هماهنگی میان نیروهای سیاسی کشور برای تشکیل دولت وحدت ملی است.
واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در گفتگو با المنار گفت: کمیته اجرایی وظیفه دارد طی یک هفته با همه طیف های سیاسی رایزنی کند تا چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین را مشخص کند.
وی افزود: این رایزنی ها نشان دهنده اهمیت واقعیت موجود در فلسطین است و ما بدون استثناء با همه تشکل های سیاسی در این باره مشورت خواهیم کرد.
خالد الفقیه گفت: تشکل های سیاسی در این باره موضع گیری های مختلفی از خود نشان داده اند.
گزارشگر المنار افزود: جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی با هرگونه تلاشی که در راستای خدمت به ملت فلسطین و جلوگیری از تقسیم کشور باشد استقبال کرده اند. این دو تشکل در عین حال مخالفت خود را با پذیرش مسئولیت در هر وزارتخانه ای اعلام کرده اند.
کاید الغول، یکی از سران جبهه آزادی بخش فلسطین در این باره گفت: این جبهه مطمئنا بر موضع سابق خود ایستاده است و مخالف پذیرش مسئولیت وزارت در هر دولتی خواهد بود و همچنان بر توافق نامه اسلو متعهد است.
احمد العوری، یکی از سران جنبش جهاد اسلامی نیز در گفتگو با این شبکه تاکید کرد: با وجود توافق نامه اسلو ما در هیچ دولتی مشارکت نخواهیم کرد ولی در عین حال ما از هر دولتی که برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش کند موافق هستیم و از آن حمایت می کنیم.
خالد الفقیه افزود: جنبش حماس که رهبران فلسطینی منتظر موضع گیری آن در قبال تشکیل دولت آینده هستند در این باره سکوت اختیار کرده است.
اما دولت که حرف و حدیث های زیادی درباره کناره گیری آن طی روزهای گذشته عنوان شده است تاکید کرده که دولت تا زمانی که تصمیمی درباره آینده و مسیر آن مشخص نشود همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.
ایهاب بسیسو، سخنگوی دولت فلسطین در گفتگو با المنار تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان استعفای خود را ارائه نکرده است و همانگونه که قبلا هم تاکید کردیم این دولت همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.
گزارشگر المنار در پایان خاطر نشان کرد: افکار عمومی فلسطین به خوبی می داند که طرف هایی که خواستار تقسیم کشور فلسطین هستند از ابزارهای بسیاری برای رسیدن به این هدف برخوردارند اما این هدف در صورتی محقق خواهد شد که بر سر آن به سازش برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار