قزوین؛

کاهش 30 درصدی جرائم با جمع آوری معتادان

با جمع آوری معتادان کارتن خواب در استان قزوین، میزان جرائم 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین روز گذشته معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: طرح جمع آوری معتادان کارتن خواب در استان به طور جدی از سال گذشته آغاز شده است.

ایوب رحیمی که بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران حاضر شده بود افزود: اعتیاد با آسیب های اجتماعی مانند سرقت و طلاق ارتباط مستقیم دارد و امروز در کنار فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و بر هم خوردن تعادل زندگی، اعتیاد اصلی ترین پدیده ای است که جوامع با آن مواجه اند.

رحیمی با بیان اینکه 45 درصد زندانیان استان، ارتباط مستقیم با مواد مخدر دارند گفت: بسیاری از سرقت های خرد در استان قزوین با پدیده اعتیاد ارتباط مستقیم دارد و با جمع آوری معتادان متجاهر، جرایم به ویژه سرقت های خرد، 30 درصد کاهش یافته است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: بیش از هزار معتاد متجاهر (کارتن خواب) در شهر قزوین جمع آوری شدند. 

کرمی، گفت: 25 درصد از این معتادان از ابتدای امسال جمع آوری شدند و مابقی مربوط به اجرای طرح جمع آوری کارتن خواب ها در سال 93 هستند.

سرهنگ کرمی افزود: از این تعداد معتاد، 870 نفر در حال حاضر تحت درمان قرار گرفته اند.

به گفته وی 8 کمپ در شهرستان های قزوین، البرز، آبیک، بوئین زهرا و تاکستان برای نگهداری و درمان معتادان فعالند که 200 نفر را تحت پوشش دارند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همچنین 14 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد و 21 مرکز اقامتی میان مدت نیز در استان فعالند که ظرفیت پذیرش 8 هزار نفر را دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: بیش از 7 میلیارد ریال سال گذشته برای نگهداری و درمان معتادان استان هزینه شد.

کرمی برگزاری بیش از 600 کارگاه آموزشی، همایش و نمایشگاه ثابت و سیار را نیز از مهم ترین برنامه ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد که 250 هزار نفر در استان هم از این برنامه ها استفاده کردند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 23 هزار معتاد در استان به صورت رسمی شناسایی شده اند که 27 درصد آنها به مصرف مواد مخدر صنعتی گرایش دارند.

پنجم تیر روز مبارزه با مواد مخدر است. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.