لرستان؛

جشن برداشت انجیر سیاه در معمولان

در جلسه ای با حضور فرماندار پلدختر ،مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مسئولان محلی نسیت به برگزاری اولین مراسم جشن برداشت انجیر سیاه پس از ماه مبارک رمضان در معمولان تصمیم گیری شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از لرستان؛ قدرت اله ترابی نژاد فرماندار پلدختر با اشاره به ظرفیت مناسب تولید انجیر در پلدختر افزود:از لحاظ تولید انجیر پلدختر در لرستان یک قطب است که در زمینه بازار یابی و افزایش صادرات باید تلاش کرد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی وکم بارشی شاهد کم آبی در مناطق سرنجه زیودار و بن لار که بیشترین تولیدات انجیر در این مناطق واقع شده هستیم.

فرماندار پلدختر تصریح کرد:در آینده نزدیک با توسعه فرودگاه خرم آباد و امکان ورود هواپیماهای حمل بار به لرستان زمینه صادرات انجیر به اقصی نقاط کشور از طریق راه هوایی میسر می شود.

وی با تاکید بر اینکه بازاریابی فروش انجیر پلدختر باید به خارج از کشور توسعه یابد ، گفت:برگزاری مراسم جشن برداشت انجیر پس از ماه مبارک رمضان این فرصت را برای اطلاع رسانی این ظرفیت در شهرستان فراهم می کند تا تجار و بازرگانان نسبت به آن آگاه شوند و در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

ترابی نژاد بیان کرد : جهادکشاورزی،اداره میراث فرهنگی و بخشداری معمولان مقدمات اجرای این برنامه را باید فراهم کنند.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کم شدن آب رودخانه ها عنوان کرد: میزان آب در رودخانه های کشکان ومادیان رود به شدت کاهش یافته و اگر سد چولهول احداث نشود در آینده با بحران کم آبی و خشک شدن بیشتر باغات انجیر مواجه می شویم.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه مقدمات کار برای برگزاری جشنواره ملی برداشت انجیر در پلدختر وجود ندارد، افزود: این برنامه در سطح شهرستانی و استانی با عنوان جشن برداشت انجیر در پلدختر برگزار خواهد شد.

بهروز بهاروند ادامه داد: این برنامه جشن می تواند سنگ بنای خوبی برای برگزاری برنامه جشنواره ملی انجیر در سال های آینده باشد.

وی تصریح کرد:در پلدختر یک هزار و 500 هکتار باغ انجیر وجود دارد که سالانه 20هزار تن انجیر تولید می شود. 

وی با اشاره به فساد پذیری انجیر گفت:توسعه صنایع تبدیلی و احداث سردخانه از اقدامات مهم جهادکشاورزی پلدختر که با مشارکت بخش خصوص انجام شده است.
 
انتهای پیام/د
برچسب ها: انجیر ، جشن ، برداشت ، صادرات ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.