نمایش «بیژن و منیژه» سفیر ایران در جشنواره تئاتر «سلو» روسیه شد

حکایت عاشقانه‌ی «بیژن و منیژه» شاهنامه‌ی فردوسی با حفظ ساختار و نمادهای ایرانی به شیوه‌ای مدرن در روسیه به روی صحنه می‌رود.

پیروز میرزایی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نمایش «بیژن و منیژه»  گفت: این نمایش به عنوان نماینده ایران در جشنواره تئاتر «سلو» روسیه حکایت عاشقانه‌ی «بیژن و منیژه» شاهنامه‌ی فردوسی را با اندکی تغییرات در دل داستان، زندگی بازیگر دوره‌گردی که همان بیژن است روایت می‌کند، این داستان سعی دارد زیبایی عشق،‌ وفاداری، جوانمردی و غیرت را به مخاطب خود نشان دهد.

کارگردان نمایش «بیژن و منیژه» با اشاره به تغییرات اندک در این اثر اظهار داشت: تعداد شخصیت‌های داستان «بیژن و منیژه» نزدیک به 12 نفر بوده که هم‌اکنون در نمایشنامه ما تعداد آن‌ها کمتر شده است و فقط یک بازیگر تمام نقش‌های این اثر ایفا می‌کند.

میرزایی ادامه داد: همچنین سعی کردیم در جهت جذب مخاطبان با هر سطح سواد و سلیقه این داستان از شاهنامه فردوسی را با حفظ ساختار و نمادهای ایرانی به شیوه‌ای مدرن به روی صحنه ببریم.

وی بیان کرد: دغدغه من ترویج ادبیات  فارسی و داستان‌های آن است به همین منظور همواره آثار نمایشی را که در جهت معرفی ادبیات غنی کشورم است را به عنوان سوغاتی از ایران در جشنواره‌های خارجی به روی صحنه می‌برم به طور مثال حلقه‌ای را که در ایران باستان نماد نیکی است و در دهه‌های 30 و 40 نقالان از آن بهره می‌گرفتند را در این اثر به کار برده‌ایم.

نمایش «بیژن و منیژه» به عنوان نماینده ایران در نیمه دوم سال 94 در جشنواره «سلور» کشور روسیه به دو زبان فارسی و انگلیسی حضور پیدا می‌کند. این اثر توسط گروه «بینا» به روایت و کارگردانی پیروز میرزایی با بازی کاظم عینعلی، طراحی صحنه هلیا میر هادی، موسیقی شایان جلودار، طراحی پوستر محراب هاشمی اصل، دستیار کارگردان رؤیا نوروزی، منشی صحنه لیلا سلیمانی و مدیر روابط بین‌الملل گلنوش نماینده به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است؛ پیروز میرزایی پیش از این با نمایش «عنکبوتیان» در جشنواره تئاتر کشور دانمارک حضور پیدا کرده و با نمایش «سیمرغ» که فقط از کارکردهای بدن و میمیک بازیگر بهره گرفته بود در کشور هند افتخارات بسیاری را برای تئاتر ایران کسب کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار