تبریز؛

افتتاح پروژه پرورش ماهی قزل آلا ( ستاره ارس ) در شهرستان جلفا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: پروژه پرورش ماهی قزل آلا ( ستاره ارس ) در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ عباسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: بهره برداری از یک واحد مزرعه پرورش ماهی قزل آلا با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان جلفا آغاز شد.

وی گفت: برای تکمیل و راه اندازی این مجتمع پرورش ماهی 4 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و 6 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

عباسی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماهی قزل آلا در این مجتمع 40 تن است، اظهار کرد: با بهره برداری از این واحد پرورش ماهی، میزان تولید ماهی قزل آلا در این شهرستان به بیش از 210 تن خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی جلفا ادامه داد: این مجتمع ششمین طرح از مجموع 150 مجوز صادر شده برای احداث مزارع پرورش ماهی در سواحل رودخانه ارس بوده و 12 طرح دیگر در حال تکمیل است.

در حاشیه این مراسم فرماندار جلفا نیز با اشاره به جریان رودخانه ارس در این منطقه گفت: شهرستان جلفا قطب کشاورزی و صنعت آبزی پروری بشمار می آید و همه باید در راستای توسعه این صنعت در این منطقه گام برداریم.

وی با یادآوری این مهم که 80 درصد مواد غذایی در بخش کشاورزی تولید می شود، افزود: گوشت ماهی از سالم ترین مواد غذایی می باشد و با عنایت به اینکه روند توسعه روند همه جانبه است، تلاش تمام دستگاههای اجرایی را می طلبد. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.