مشاور وزیر صنعت عنوان کرد:

سهم ناچیز زنان در مدیریت اقتصادی کشور

جلودارزاده با اشاره به آمار مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت:‌ متأسفانه در مدیریت اقتصادی کشور این رقم بسیار ناچیز است و در بخش صنعت، معدن و تجارت تنها هفت درصد مدیران را زنان تشکیل می‌دهد.

سهم ناچیز زنان در مدیریت اقتصادی کشور
به گزارش خبرنگار حوزه تجارت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست خبری با اشاره به سهم ناچیز زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: آمار و ارقام مختلفی برای مشارکت زنان در اقتصاد بیان شده است اما به طور میانگین زنان دارای سهم 17 تا 20 درصدی در اقتصاد هستند که البته در بخش مدیریت اقتصاد این رقم بسیار ناچیز است و به عنوان مثال تنها هفت درصد از مدیران بخش صنعت و معدن و تجارت را زنان تشکیل می‌دهند .

وی افزود: البته کارت‌های بازرگانی بسیاری به نام زنان صادر شده است که پس از پیگیری‌های لازم مشخص شد تعداد زیادی از این کارت‌ها صوری است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما پررنگ کردن نقش زنان در اقتصاد است و بر این اساس برنامه‌ریزی شده تا سال 1404 به مشارکت مطلوب و متوازن 30 درصدی زنان در فعالیت‌های اقتصادی برسیم.

مشاور وزیر صنعت با اشاره به برگزاری رویداد 94 گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، مشارکت بیشتر زنان در فعالیت‌های اقتصادی است و در رویداد 94 وزارتخانه‌هایی که دارای نقش توسعه‌ای هستند مشارکت می‌کنند و بستر لازم را برای حضور پررنگ‌تر زنان فراهم می‌کنند.

جلودارزاده تصریح کرد:‌ رویداد 94 شامل چهار بخش برگزاری نمایشگاه با حضور زنان کارآفرین، همایش با موضوع کارآفرینی و اشتغال زنان، انتخاب بانوی کارآفرین سال 94 و همچنین کتاب کارآفرینان زن است.

وی افزود: در رویداد 94، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گفته مشاور وزیر صنعت عدم دسترسی به اطلاعات توسط بانوان یکی از مشکلات کارآفرینان است که در این رویداد سعی شده موسسات مختلفی که می‌توانند از کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان حمایت کنند شرکت نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار بانوی کارآفرین در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده و در حال تکمیل این بانک اطلاعاتی هستیم.

به گفته جلودارزاده 47 درصد نیروی کارشناس در وزارت صنعت، بانوان هستند که در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده‌اند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رویداد 94، گفت: 24 شهریور ماه این نمایشگاه افتتاح می‌شود و 25 و 26 شهریور همایش برگزار و در روز 27 بانوی کارآفرین برتر انتخاب می‌شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در نمایشگاه امسال با تأکید خسروتاج رئیس شورای سیاست‌گذاری برای اینکه این نمایشگاه فقط جلوه صنایع دستی نباشد 23 گروه کالایی تعریف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار