مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد‌:

حل بیش از 60 درصد پرونده‌های اختلافی دانشگاه آزاد در مصالحه با پیمانکاران

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم تعامل با معاونت عمرانی و کمیسیون معاملات در حل و فصل امور مختلف حقوقی را بهترین راه برای حل موضوعات مختلف حقوقی در امور پیمانکاری پروژه‌های عمرانی دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا مصدق در جلسه شورای حقوقی استان کرمانشاه که به میزبانی واحد کرمانشاه و با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و روسا و کارشناسان امور حقوقی مراکز و واحدهای استان برگزار شد، در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تشکر و قدردانی از زحمات دکتر بهمن یزدی صمدی نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در هیات امنای استان کرمانشاه گفت: دکتر بهمن یزدی صمدی برای دانشگاه آزاد اسلامی زحمات زیادی از گذشته تا کنون متقبل شده اند که برای دانشگاه ماندگار است. 

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاداسلامی در خصوص طرح تجمیع 2 در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح تجمیع 2 اقدامی است بر اساس مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز یک الزام قانونی و هم یک ضرورت است خوشحال هستم این طرح به نحو احسن در استان کرمانشاه انجام شده است. 

مصدق در ادامه تصمیم تعامل با معاونت عمرانی و کمیسیون معاملات در حل و فصل امور مختلف حقوقی را بهترین راه حل برای موضوعات مختلف حقوقی در امور پیمانکاری پروژه های عمرانی دانشگاه دانست و افزود: امور پیمانکاری در دوره قبلی مدیریت دانشگاه به طور کامل تعطیل شده بود و بیشتر پیمانکاران که با حضور مشاور حقوقی اقدام به قرارداد با دانشگاه و تجهیز کارگاه کرده بودند، خلع ید و از ادامه فعالیت عمرانی آنها جلوگیری شده بود و به همین دلیل مدعی طلب خسارت از دانشگاه شدند. اما یکی از راههایی که برای حل این مشکل در نظر گرفته شد راه حل "مصالحه" بود. 
مصدق افزود: مصالحه با پیمانکاران توسط کمیسیون معاملات بیش از 60 درصد پرونده های اختلافی را حل کرده و باقیمانده مربوط به زیاده خواهی پیمانکاران بود که اکنون در حال پیگیری و حل این موراد نیز هستیم. 

وی خطاب به کارشناسان امور حقوقی گفت: همیشه بهترین راه حل برای حل مشکل دادگاه نیست بلکه با مصالحه و تعامل با پیمانکار و کمیسیون معاملات و معاونت عمرانی نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنید و با تفویض اختیار جدید به کمیسیون معاملات استان می توان تعامل خوبی در این خصوص ایجاد کرد تا مشکلات حقوقی را به بهترین روش ممکن مرتفع کنیم. 

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاداسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل شورای راهبردی با حضور مسوولان قضایی استان را با اهمیت دانست و هدف از تشکیل شورای راهبردی حقوقی در استان ها را یافتن بهترین راه حل حقوقی برشمرد و استفاده از ظرفیت مدیران قضایی استان در این شورا را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به تدوین مجموعه مقررات دانشگاه آزاد اسلامی که در اختیار واحد ها و مراکز قرار گرفته است از کاهش قابل توجه تعداد برگ بخشنامه های دانشگاه در این مجموعه در راستای استفاده تمامی همکاران دانشگاه خبر داد. 

این جلسه با بیان دستور کار جلسه توسط دبیر هیات امنای استان کرمانشاه دکتر نوذر قنبری در خصوص رسیدگی به پرونده ها، مشکلات و مباحث حقوقی هر یک از واحدها و مراکز استان ادامه یافت. 

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه این جلسه شرکت کنندگان ضمن حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه همزمان با ورود 270 شهید تازه تفحص شده با شهدا میثاقی دوباره بستند، همچنین در آستانه حلول ماه مبارک رمضان با حضور مدیر کل امور حقوقی دانشگاه، رییس واحد کرمانشاه، معاونان، مدیران و دانشجویان مراسم غباروبی از مسجد الغدیر دانشگاه انجام شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار