رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف :

12 قاری مصری برای حضور در محافل "انس با قرآن" به ایران می‌آیند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: با حضور 12 قاری مصری و قراء برتر ایرانی 500 محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می شود.

12 قاری مصری برای حضور در محافل به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام و المسلمین "سید مصطفی حسینی" رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف روز شنبه 30خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه ها اظهار داشت:ماه مبارک رمضان فصلی ممتاز برای فعالیت های مختلف و متنوع قرآنی است و سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا و با همکاری نهادها و سازمان های قرآنی برنامه ریزی گسترده ای را ب رای برگزاری محافل قرآنی بعمل آورده است.

وی گفت:سازمان اوقاف در چند سال گذشته این توفیق را داشته است که با مشارکت نهادها و سازمان های دست اندرکار امور قرآنی گام هایی را با موفقیت بردارد و حوانان ،نوجوانان و سایر علاقه مندانی را که مایل به استفاده از این محافل هستند بهره مند کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود:ستاد برگزاری محافل انس با قرآن کریم با شکل گیری و همراهی سایر نهادها و سازمان ها در تلاش است تا محافل قرآنی را به صورت شاخص و برجسته و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه قاریان و تلاوت های شاخص داخلی و خارجی شناسایی و برای حضور در محافل برنامه ریزی شده است خاطرنشان کرد: در این راستا 12 قاری بین المللی از مصر  برای حضور در محافل انس  با قرآن کریم دعوت شده اند.

رئیس مرکز امور قرآنی دعوت از اساتید شاخص و برجسته ایرانی برای حضور در محافل قرآنی استان ها را در ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار داد و افزود:برای حضور در محافل انس با قرآن استان ها از 5 نفر از اساتید قرآنی همانند استاد "سید جواد حسینی" و "حمید شاکر نژاد" در ماه مبارک رمضان دعوت بعمل آمده است.

وی حضور قاریان برجسته مصری در محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان را متذکر شد و گفت: در این راستا از استاد احمد شحات،عادل الباز،عبدالناصرحرک،فاروق احمد ضیف،رضاجمعه منصور،فتحی عبدالرحمن،محمود الشمیث،محمود شحات انور،محمود عبدالباسط،یوسف الازهری و طنطاوی از مصر برای حضور در محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان دعوت بعمل آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس مرکز امور قرآنی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در زمینه برگزاری محافل قرآنی به منظور بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از قاریان و اساتید قرآن ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان گفت:با توجه به توانمندی های موجود در قاریان و اساتید ایرانی ستاد محافل قرآنی در سازمان اوقاف علاوه بر دعوت از قاریان مصری به روال گذشته ،در ماه مبارک رمضان محافل خاصی را با حضور قاریان برتر ایرانی برگزار خواهد کرد.

به گفته حسینی ، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، در این راستا دو خط مشی کلی را دنبال می کند ، اول اینکه برخلاف سال های گذشته از قاریان برجسته ایرانی در ماه مبارک رمضان به نحو احسن استفاده خواهد شد و دوم اینکه برای دعوت از قاریان مصری اصرار و پافشاری خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 490 محفل انس با قرآن در سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد تاکید کرد:در ماه مبارک رمضان امسال هم بیش از 500 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از محافل قرآنی اظهار داشت:در این محافل شاخص علاوه بر برگزاری برنامه های متنوع قرآنی از قبیل تواشیح و حضور کارشناسان قرآنی این قابلیت را خواهد داشت که از طریق رسانه ملی ضبط و برای علاقه مندان پخش شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد:حدود 219 محفل انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرک ،37 محفل در حسینیه های شاخص ،57 محفل در نهادها ،189محفل در مصلی‌ها و مساجد و 20 محفل شاخص در سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان پذیرای قاریان برجسته ایرانی و مصری خواهد بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی مرکز امور قرانی برای برگزاری مسابقات قرآنی تصریح کرد:نشست بازبینی در آیین نامه مسابقات  قرآنی با حضور داوران و اساتید برجسته به مدت دو روز در شهر قم برگزار شد و دبیر خانه مسابقات قرآنی در حال جمع بندی نتایج آن است.

وی در پایان گفت:این برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که مسابقات قرآنی در مرحله کشوری تا پایان سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار