تولید سالانه 90 هزارتن تخم مرغ در اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: سالانه 90 هزار تن تخم‌مرغ در استان اصفهان تولید می‌شود.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قدرت‌ا... قاسمی گفت: سالانه 800 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که سهم استان اصفهان 90 هزار تن بود و این استان با کسب رتبه سوم تولید تخم‌مرغ در کشور، یکی از تولیدکنندگان عمده این محصول محسوب می‌شود.

وی افزود: سال‌های گذشته کل تولیدات دام و طیور 700 هزار تُن بوده و در سال جاری این تولید 1.4 میلیون تُن رسید به طوری که شاهد رشد 100 درصدی در تولیدات دام و طیور در استان بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون استان اصفهان توانسته 12 درصد شیر کشور را تولید کند و با این آمار مقام نخست تولید شیر کشور را به خود اختصاص دهد.

این مسوول اظهار امیدواری کرد با افتتاح این واحد تخم‌گذار در نطنز و با توجه به فضای بسیار خوب از نظر آب و هوایی شاهد توسعه این واحد در آینده باشیم.

گفتنی است؛ یکی از بزرگ‌ترین واحدهای مرغداری مرغ تخم‌گذار در شهرستان نطنز توسط شرکت سیمرغ با 193 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با تولید روزانه 10 تن تخم‌مرغ یکی از واحدهای برتر استان در زمینه تولید این محصول به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار