مذاکره کننده ارشد روسیه روز جمعه در وین اعلام کرد مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک با توجه به مهلت مقرر 30 ژوئن به گونه رضایت بخش ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از وین، سرگئی ریابکوف
وی در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفت:تعداد مسائلی که باید حل شود «به اندازه انگشتان یک دست» و«موضوعات پیچیده کمتر از یک هفته پیش» است.

جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک (چین، آمریکا، فرانسه ، انگلیس ، روسیه و آلمان) از 20 ماه پیش مذاکرات فشرده هسته ای را پیگیری می کنند.

توافق نهایی که می بایست تا سی ام ژوئن حاصل شود قرار است ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در ازای لغو بخشی از تحریم ها تضمین کند. کارشناسان دو طرف از ابتدای ماه ژوئن در پایتخت اتریش گفتگو می کنند، مدیران سیاسی وزرای امور خارجه نیز در این گفتگو ها حضور دارند.

قرار است وزرای امور خارجه ایران و پنج به علاوه یک نیز طی روزهای آخر ماه به مذاکرات بپیوندند. هر چند انتخاب وین برای آخرین مرحله از مذاکرات تا کنون تایید نشده است.

ریابکوف هفته پیش ابراز «نگرانی» و اعلام کرده بود مذاکرات «در حال کند شدن» است. اما به گفته وی «آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که پس از امضاء توافق ، اجرای آن طی شش ماه آغاز شود.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار