ضرر 100 میلیارد یورویی اتحاديه اروپا از تحريم روسيه

تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا بر سر بحران اوکراین علیه روسیه وضع کرده یکصد میلیارد یورو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضرر می زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، نشریه "دی ولت" آلمان روز جمعه در گزارشی نوشت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه یکصد میلیارد یورو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضرر وارد خواهد کرد همچنین باعث خواهد شد دو میلیون نفر نیز شغل خود را از دست بدهند.

نشریه دی ولت این گزارش را در بحبوحه تشدید روابط بین روسیه و غرب منتشر کرده است. این نشریه که این گزارش را بر اساس نتایج تحقیقات موسسه تحقیقات اقتصادی اتریس منتشر کرده می افزاید کاهش صادرات که در پاییز سال گذشته در بدترین شرایط به سر می برد در حال حاضر یک واقعیت است بعلاوه در صورتی که اوضاع تغییر بیابد اتحادیه اروپا با بدترین سناریوی ممکن مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش حدود پانصد هزار نفر در آلمان در معرض اخراج هستند بعلاوه اقتصاد این کشور بیست و هفت میلیارد یورو ضرر خواهد دید و تولید ناخالص آن نیز در سال های آینده یک درصد کاهش خواهد یافت.

ایتالیا نیز دویست هزار شغل را از دست خواهد داد و تولید ناخالص داخلی این کشور نیز نه دهم درصد کاهش خواهد یافت این در حالی است که فرانسه نیز با کاهش150 هزار شغل و کاهش پنج دهم درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش کمیسیون اروپا نیز از انتشار گزارش ضررهای ناشی از تحریم های روسیه که بر اتحادیه اروپا تحمیل شده است، امتناع می‌کند.

این گزارش می افزاید: برخی مواقع نمایندگان پارلمان اروپا از گزارش ضررهای ناشی از تحریم های روسیه ناآگاهند. حتی وزرای اروپایی نیز تنها به صورت شفاهی از تاثیرات این تحریم ها مطلع می‌شوند. احتمالا این رویکرد اتخاذ شده تا از انتشار عمومی این آمار جلوگیری شود و این آمار به دست روسها نیفتد.

روسیه ماه اوت سال گذشته در مقابله با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، استرالیا،کانادا، اتحادیه اروپا و نروژ بر سر اوکراین به اقداماتی مشابه دست زد.

منع واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از این کشورها به مدت یک سال از اقدامات تلافی‌جویانه روسیه در این زمینه بوده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار