اداره حسابرسی آمریکا اعلام کرد تبعیت نکردن وزارت خارجه این کشور از الزامات قید شده در گزارش 6 ماهه این نهاد، موجب تاخیر در اعمال تحریم‌هایی شده است که برای منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی در ارتباط با سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی مد نظر بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسپوتنیک، « اداره حسابرسی آمریکا» در بیانیه ای اعلام کرد تبعیت نکردن وزارت امور خارجه این کشور از الزامات قید شده در گزارش شش ماهه این نهاد، موجب تاخیر در اعمال تحریم هایی شده است که برای منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی در ارتباط با سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی مد نظر بود. 
در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است: « وزارت امور خارجه با تبعیت نکردن از الزامات گزارش شش ماهه مربوط به «قانون منع گسترش تسلیحات هسته ای در خصوص ایران، کره شمالی و سوریه»INKSNA، در به حداقل رساندن تاخیر در اعمال تحریم های مورد نظر در ارتباط با این سه کشور کوتاهی کرده است.» 
به موجب این بیانیه، وزارت امور خارجه آمریکا به علت این کوتاهی باعث شد از سال 2011 تا 2014 بیست و سه فرد حقیقی که باید به خاطر نقض قوانین مربوط به منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی مجازات می شدند از مجازات فرار کنند. 
در این بیانیه آمده است، وزارت امور خارجه آمریکا برای جمع آوری اطلاعات مربوط به افراد خارجی مرتبط با نقل و انتقال مواد و تجهیزات ممنوعه به ایران از فرایندی پیچیده و طولانی استفاده می کند که به بررسی های چندگانه درون سازمانی و بین سازمانی نیاز دارد و این باعث تاخیر در شناسایی و مجازات افراد مورد نظر می شود. 
به موجب این بیانیه، تاخیرهای طولانی در اعمال تحریم های مربوط به منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی در خصوص سه کشور ایران، کره شمالی و سوریه ممکن است اعتبار تحریم ها را به عنوان ابزاری بازدارنده برای نظارت بر منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی از بین ببرد.
اداره حسابرسی آمریکا نهادی مستقل است که برای کنگره فعالیت می کند و بر نحوه مصرف درآمدهای مالیاتی به وسیله دولت نظارت می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار