زنجان؛

برگزاری ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در زنجان خبر داد.

برگزاری ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این ماه مبارک توسط اوقاف اجرایی می‌شود، برگزاری برنامه‎های قرآنی است.

باقری با اشاره به اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن کریم به میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این محافل در جوار بقاع شاخص استان و در شهرستان‌های مختلف اجرایی می‌شود.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه امسال نیز این برنامه معنوی در جوار 11 بقعه متبرکه استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از حضور قاریان شهیر مصری نیز در این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این مراسم نیز هر روز از ساعت 18 تا 19 عصر در این مسجد با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم برای چندمین سال متوالی در حسینیه اعظم زنجان در حال اجرا است، گفت: به منظور تبیین بیشتر جزءهایی که قرار است، هر روز قرائت شود، دقایقی پیش از آغاز مراسم یکی از روحانیون استان نسبت به تفسیر جزء مربوط خواهد پرداخت.

باقری عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان به صورت زنده از شبکه اشراق و همچنین در چند روز نیز از شبکه ملی قرآن پخش خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: امسال 20 جلسه تفسیر قرآن کریم در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 15 مورد از این جلسات تفسیر توسط ائمه جمعه و 5 مورد نیز توسط اساتید در سطح استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این محافل و جلسات ترویج فرهنگ قرآن کریم است.

باقری در ادامه به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از 3 سال گذشته آغاز و امسال چهارمین سال اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون قریب به 9 هزار حافظ در استان زنجان تربیت شده است، تصریح کرد: طبق برنامه امسال نیز از 5 هزار متقاضی برای حضور در این طرح ثبت نام خواهد شد. این طرح در 3 رده سنی و بر اساس توانایی‌های اشخاص اجرایی می‌شود و با اشاره به استفاده از حضور اساتید مجرب و کارآزموده در این طرح بیان کرد: روند پیشرفت اجرای این طرح در استان زنجان مطلوب بوده و اوقاف به خوبی به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: محفل ، قرآن ، حفظ ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.