صفری در دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد

تلاش لابی سعودی- صهیونیستی در آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران

سفیر سابق ایران در چین گفت: عربستان با توجه به اینکه ذخایر ارزی‌اش افزایش یافته، گستاخ شده که البته در بحث یمن شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهدی صفری سفیر سابق ایران در چین در نشست تخصصی برنامه هسته‌ای ایران فرصت‌ها چالش‌ها و روندها که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا تروریست‌های داعش را برای این ایجاد کرده تا انرژی کشورهای منطقه صرف خرید جنگ افزار برای مقابله با گروه تروریستی شود.

وی ادامه داد: دشمن درجه یک ژاپنی‌ها، چین است که تکنولوژی هسته‌ای در این زمینه در دنیا بسیار مهم بوده و ما که امروز جز قدرت‌های نوظهور و یک قدرت منطقه‌ای هستیم باید در تکنولوژی نانو و سایر علوم مفید از جمله ناتو تکنولوژی که در عرصه نظامی کاربرد دارد کار کنیم.

سفیر سابق چین با اشاره به تلاش آمریکا برای محاصره روسیه و تضعیف این کشور گفت: آمریکا برای ایجاد انقلاب‌های رنگین در دنیا تلاش می‌کند. 

صفری با اشاره به اینکه غربی‌ها غیرقابل اعتمادند و اگر به آنها اعتنا کنیم ضربه خواهیم خورد و با اشاره به شکل و ساختار تحلیل‌های غرب یادآور شد: باید عنوان لغو تحریم‌ هسته‌ای حذف شود و همه تحریم‌ها برداشته شود. 

وی با اشاره به نحوه مذاکره سعید جلیلی و اعتقاد او در حذف همه تحریم‌ها تأکید کرد: وزیرخارجه آلمان در یک دهه گذشته گفته بود شما هیچ‌گاه حق غنی‌سازی حتی در مقیاس 4 درصد را نخواهید داشت و دستیابی ما به قدرت غنی‌سازی نشان از اقتدار ما است.

صفری گفت: روزی که موشک شهاب 3 را آزمایش می‌کردیم ایالات متحده از دریای خزر ما را پایش می‌کرد و اگر آنها می‌توانستند آنقدر فشار می‌آوردند تا تکنولوژی موشکی را از ما بگیرند.

وی گفت: آنقدر که در موتور موشک خودکفا هستیم، در موتور پیکان خودکفا نیستیم.

صفری با اشاره به خلف وعده ایالات متحده آمریکا به لیبی و نامه قذافی به ایران برای عدم اعتماد به آمریکا یادآور شد: لابی عربستان و رژیم صهیونیستی در ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند و این لابی در آمریکا قدرتمند است.

وی خاطر نشان کرد: عربستان در یمن شکست خواهد خورد و با توجه به اینکه ذخایر ارزی این کشور افزایش یافته، گستاخ شده‌اند که البته شکست این کشور قطعی است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار