فصل پاییز مهمان نقاشی‌های سمندریان در گالری گلستان

نمایشگاه آثار محمود سمندریان شامل مجموعه کارهای انتزاعی با موضوع خیال‌انگیز و ذهنی فصل پائیز در گالری گلستان برگزار می‌شود.

محمود سمندریان نقاش، تصویر‌گر و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص نمایشگاه جدید خود در گالری گلستان گفت:نمایشگاهی از آثار انتزاعی با موضوعات سیمرغ، درختان رقصان، دره و صخره از 15 تا 22 آبان  سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این آثار در قالب تکنیک‌های ترکیبی (mix media) با استفاده از جواهر، اکرلیک، مرکب و رنگ روغن به نمایش در می‌آید.

این هنرمند در خصوص سبک آثارش توضیح داد: در بیشتر تابلو‌ها از زنگ زرد و رنگ قرمز و طراحی خطی با قلم مو استفاده شده است و علت انتخاب رنگ زرد برای زمینه اتفاقی است که از لحاظ جسمی و تاریخی به دست می‌آید و در عین حال فضایی پر انرژی ایجاد کرده و زبان ارائه را رساتر می‌کند.

وی در ادامه راجع به جذابیت آثار انتزاعی تصریح کرد: نقاشی‌های انتزاعی قصه متفاوتی دارد که مخاطب باید به این زبان تصویر آشنا باشد. شاید کارهای انتزاعی مخاطب زیادی نداشته باشد و مخاطبش بیشتر خاص باشد، اما دانستن زبان بصری به بیننده کمک می‌کند و باعث قوی‌تر و عمیق‌تر شدن دید او و ارتقا سواد بصری وی می‌شود.

سمندریان در خصوص رشد اقتصادی هنر با اشاره به حراج بزرگ تهران افزود: نقاشی باید جایگاه خودش را به لحاظ اقتصادی پیدا کند، همان‌طور که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی پیدا کرده است و خوشبختانه با توجه به حراج بزرگ تهران این فرهنگ در حال جا افتادن است و نقاشی ایرانی همانند بسیاری از هنرهای ایرانی دیگر مانند فرش به عنوان یک سرمایه اقتصادی و ارزشمند تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: تابلوهایی که امضای هنرمند زیر آن وجود دارد نه تنها در حال حاضر می‌تواند نظر سرمایه‌داران را به خود جلب کند بلکه با گذشت زمان و شناخت هنرمند ارزش اقتصادی بیشتری پیدا می‌کند. حراج‌ها تا اندازه زیادی در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌کند و باعث توجه و شناخت بیشتر این هنر توسط سرمایه‌داران و کلکسیونر‌ها و اعضای اجتماع می‌شود.

کارشناس برنامه‌ آموزش آب و رنگ در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر برنامه آموزشی جهت بخش از شبکه آموزش دارد افزود: برنامه آموزش آب و رنگ در 35 قسمت که در سال 91 از شبکه‌ی آموزش پخش می‌شده قرار است با توجه به استقبال مخاطبین از این برنامه‌ی آموزشی دوباره بازپخش شود. همچنین کتابی از مجموع آثار محمود سمندریان در چهار و پنج سال اخیر جمع‌آوری شده است که به زودی چاپ می‌شود.

علاقه‌مندان به این آثار می‌توانند به گالری گلستان واقع در خیابان دروس-خیابان شهید کماسایی- شماره 34 مراجعه کنند این گالری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر به غیر از پنج‌شنبه‌ها پذیرای مراجعان است.

شرکت در نمایشگاه هنرهای معاصر ترکیه

این هنرمند در ادامه افزود: امسال با ارسال سه اثر از کارهای انتزاعی با تکنیک ترکیبی، در ابعاد 1 متر در 1 متر و یک متر در 120 سانتی متر در نمایشگاه هنر معاصر ترکیه شرکت خواهم کرد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که از تاریخ 26 خرداد تا 10 تیر دایر است با حضور 150 اثر از آثار هنرمندان ایرانی در قاب‌های پشت‌نویسی، نقاشی، نقاشی خط با مشخصه‌ی فرهنگی و بومی ایرانی در مرکز‌ هنر‌های معاصر آنکارا در ترکیه برگزار می‌شود.

 این نمایشگاه عصر 26 خرداد افتتاح شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار