موسوی لاری در نخستین همایش حزب ندای ایرانیان:

دروغ نگفتن و امانت‌داری از بدرقه شهدا مهمتر است

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه دروغ نگفتن و امانت‌داری از بدرقه شهدا مهمتر است، گفت: کسانی که در مصادر امور هستند و مسئولیت دارند بیشتر از اینکه به بیت‌المال توجه کنند به شکل و شمایل جوانان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در نخستین همایش حزب ندای ایرانیان که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: من به عنوان یک مهمان، شهیدی را که در راه اعتقادات من جان باخته است، بدرقه می‌کنم زیرا یک ارزش مهم است اما دروغ نگفتن و امانت‌داری از اهمّ موضوعات است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان، زیربنای اکثریت اختلافات توهمات و موهومات است، گفت: هنگامی که صحبت می‌کنیم مشخص می‌شود بعضی از خط‌ کشی‌ها واقعی بوده و بعضی دیگر واقعی نیستند. 

موسوی لاری با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم تأثیرگذارند، تصریح کرد: همه آنهایی که با انتخاب مردم سر ناسازگاری دارند و راه را برای گزینش و انتخاب مردم باز نمی‌کنند و از ابزارهایی برای بیرون‌کردن بخشی از مردم از صحنه تلاش می‌کنند در حقیقت برخلاف قانون اساسی عمل می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: حجاب یک خانم در دانشگاه و مدرسه ارزش است اما میدان دادن به مردمی که حق قانونی آنها تعیین سرنوشتشان است هم ارزش است.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه کسانی هستند که می‌گویند ما باید ارزشها را احراز کنیم، ادامه داد: بنده به آنها می‌گویم که شما را چه کسی برای احراز تعیین کرده و شما چگونه می‌خواهید ارزشها را احراز کنید. 

موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه در چند سال اخیر هر جلسه حزبی‌ که داشتیم چند فراز در آن مدنظر بوده است، تصریح کرد: در همه سخنرانی‌ها فراز اصلی این بوده که از لحاظ تاریخی احزاب جای پایی باز نکردند و دومین فراز شکل‌گیری احزاب بوده که مکرر تکرار شده است. 

وی با اشاره به اینکه باید با بهره‌گیری از دیروز و با عنایت به فردا کارها را انجام دهیم، گفت: ساختار قانون اساسی ما برای این بوده است که نظامی شکل می‌گیرد تا در آن جمهوریت و ولایت مورد توجه باشد، نظام برگرفته از شریعت اسلامی با کارسازی و کارگزاری عامه مردم باید باشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر این که شریعت اسلامی خطوط کلی نظام را مشخص می‌کند، افزود: ما هم در جستجوی آن هستیم زیرا میثاق ملی ماست، باید در جهت رسیدن به ان اهداف حرکت کنیم.

موسوی لاری اظهار داشت: باید شخصیتهای علمی و اجتماعی برای رسیدن به هدفهای مورد نظر تاثیرگذار عمل کنند. 

وی بیان کرد: ما با جریانی که دل در گروی ایران دارد برای ساختن ایران تلاش می‌کنیم و زیر چتر قانون اساسی فعالیت می‌کنیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب سلایق مختلف در قالب دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شکل قرار گرفته است،‌ادامه داد: باید بدانیم شاخصهای اصولگرا و اصلاح‌طلبان چیست و باید ازطریق استانداردسازی مشخص کرد که به این دلایل فرد و یا گروهی اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا هستند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش بیان کرد: احزاب اساسنامه و مرامنامه‌ای دارند و یکی از موضوعاتی که جای بحث دارد و احزاب علاقمندند که راه درست را طی کنند، تشکیل مبانی برای تدوین مسائلی است که در جامعه محور تقابل و یا ائتلافها و اتحادها است.

عضو مجمع روحانیون مبارز با طرح سوالی مبنی بر اینکه نگاه ما به مردم سالار چیست و نگاه اصول‌گرایان به ارزشها چیست گفت: اگر کسی را به فاصله‌ گرفتن از ارزشها متهم می‌کنیم، باید تعریف مشخصی از طرف متهم ارائه شود، البته خیلی از موضوعات در جامعه ما جز ارزشها قرار دارد.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه باید به صداقت و امانت‌داری پایبند باشیم، گفت: تبیین مسائلی ما را با جامعه همراه می‌کند و یا در مواردی ما را جدا می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که احزاب ما تا کنون داشته‌اند این بوده که به واسطه موضوعی به وجود آمده است  وبعد از بین رفته‌اند، تاکید کرد: حزب ندا ازطریق دولتها شکل نگرفته است، حزب ندا با واقع‌نگری و تومأنینه مسائل را بررسی می‌کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: جامعه ما در 8 سال گذشته دچار آفت شده است، کشور در این مدت با مشکل روبرو شده و جزء دروغ‌گویی کار دیگری انجام نداده‌اند و فقط اختلاسهای 3000 میلیاردی، 7000 میلیاردی و 10 هزار میلیاردی در افکار عمومی مطرح شده است و همه اینها از طرف متولیان امر بوده که با آفت عجیبی‌ روبرو شده‌اند.

موسوی لاری اظهار داشت: رسانه‌های مختلفی وجود دارند اما هر کدام به سلیقه خودشان خبرها را انتشار می‌دهند، حتی یک تیمی نشسته تا در رابطه با کسی و یا موضوعی خبر و یا جریانی را درست کند.

وی با بیان اینکه نباید حزب نوپای ندا عجله کند و فردا کاندیداهایی را داشته باشد، افزود: احزاب برای درس اخلاق شکل نمی‌گیرند بلکه برای به دست گرفتن قدرت در جهت پیاده کردن افکارشان تشکیل می‌شوند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان خاطر نشان کرد: حزب ندای ایرانیان باید استاندارد حزبی را رعایت کند و بنده مطلع هستم که بسیاری از احزاب ما دفتر ندارند و نتوانسته‌اند عضوگیری کنند با وجود اینکه این مدت از اولویتهای شکل‌گیری حزب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
آقای لاری اگر عمل در زیر چتر قانون اساسی بدون ولایت باشد ارزشی ندارد در هشت سال باصطلاح سازندگی باتفکر سرمایه داری وهشت سل به اصطلاح اصلاحات مخرب وتفکر غربی ودر حال حاظر دوران بی تدبیری وناامیدی که دنباله روی تفکر سرمایه داری را ادامه میدهد وشکاف طبقاتی به اوج میرسد وطبقه محرومی که امام ره یک موی آنها را به همه کوخ نشینان نمی داد به کجا رفت که این همه دم میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
تو هنوز .........؟ ؟ !
آخرین اخبار