کارشناس روس: توافق‌نامه جامع هسته‌ای تا ضرب الاجل پایان ژوئن امضا نمی‌شود

یک کارشناس اعلام کرد کارشکنی‌های آمریکا در مذاکرات باعث می شود ایران و شش قدرت جهانی نتوانند تا ضرب الاجل 10 تیر به توافق دست یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتار تاس، "ولاديمير يوسيف،" رئيس مرکز مطالعات اجتماعي - سياسي روسيه، روز سه شنبه اعلام کرد: ايران و گروه 1+5 احتمالا قادر نخواهند بود يک توافق‌نامه جامع را در خصوص برنامه هسته اي ايران تا زمان ضرب الاجل سي ام ماه ژوئن امضا کنند.

وي در اين باره اعلام کرد: "آمريکايي هایی، موضعي سختگيرانه و غير منعطف را در خصوص تحريم هاي ضد ايران اتخاذ کرده اند. "

وي در ميزگردي ،که در سفارت سوريه در مسکو برگزار شد، در اين باره گفت: " موضع آمریکا این است که تحريم هاي ضد ايراني برداشته نخواهد شد، بلکه به حالت تعليق در خواهد آمد. استدلال آنها نيز اين گونه است: اگر تحريم ها به صورت کامل برداشته شود، اعمال کردن دوباره آنها دشوار خواهد بود. "

وي افزود: بدين ترتيب، ايراني ها آن گونه که اعلام کرده اند، موافقتنامه جامع را امضا نخواهند کرد.

وي افزود: "اگر قرار باشد چيزي امضا شود، يک چارچوب توافق‌نامه خواهد بود. اما اين موضوع تا پايان ماه ژوئن(10 تیر ماه) محقق نخواهد شد."

بنا به گفته يوسيف، ريشه مشکل در اين واقعيت قرار دارد که ساز و کار برداشتن تحريم ها هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. 

وي افزود: "علاوه بر اين، مواضع دو طرف در خصوص نگه داشتن سانتريفيوژها قطعا با يکديگر اختلاف دارد؛ اما آنچه که از همه مهمتر است، مساله از بين بردن اورانيوم با غناي پايين است که هنوز در خصوص آن با روسيه توافق نشده است."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار