یاسوج ؛

7 هکتار از جنگل‌های بویراحمد طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان بویراحمد واقع در گردنه قیلونی طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: دلیل اصلی وقوع این آتش سوزی سهل انگاری دهیار ده برآفتاب در دفن زباله های این روستا بوده است.

وی بیان کرد: این زباله ها به جای آنکه با حفر گودال در زمین دفن شوند آتش زده شدند و وزش شدید باد نیز موجب سرایت این آتش به هفت هکتار از جنگل ها و مراتع گردنه قیلونی شهرستان بویراحمد شد.

برزمند اظهار کرد: از شهرداری یاسوج انتظار می رود نسبت به حمل و دفن زباله های مناطق روستایی اطراف این شهر اقدامات لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهد تا چنین حوادثی در آینده تکرار نشود.

برزمند ابراز داشت: برای مهار این آتش سوزی شماری از نیروهای بسیج، کارکنان اداره منابع طبیعی بویراحمد، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و قشرهای مختلف مردم منطقه حضور داشتند.

وی افزود: در سه ماه اول امسال ۲۸۹ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۲ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

برزمند گفت: در این مدت دو نفر از عوامل آتش سوزی جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده و بخش کبگیان شهرستان بویراحمد شناسایی و تحویل مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد شدند.

در روزهای اخیر بیش از ۱۸۰ هکتار از جنگل‌های بویراحمد در آتش سوخت اما متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری کشاورزان و برخی از افراد این آتش سوزی همچنان اتفاق می افتد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.