مورد کاوی برندها

از گذشته تا امروز همواره برند و نام تجاری از اهمیت ویژه ای در دنیای تجارت برخوردار بوده و در مورد تکنولوژی های نوین هم باید برندهای ایرانی با نگاهی جهانی وارد بازار شوند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، طی سال های اخیر بحث برند و برندسازی خصوصا در کشورهای توسعه یافته به عنوان دارایی نامشهود و اصل ارتباط یک سازمان با مخاطب در نظر گرفته می شود. از این رو شرکت های بزرگی همچون کوکاکولا، آدیداس، بوش سالیانه هزینه‌های هنگفتی در جهت تقویت جایگاه برند خود در اذهان مصرف کنندگان و جذب مشتری جدید می‌نمایند.

اعتقاد و اعتماد به نوآوری، تولید، تمایز، چشم انداز و ... تفکری است که پیروان زیادی دارد ولی چگونگی انجام آن رمز موفقیت در بازار رقابتی امروزه است.

بزرگترین برندها آنهایی نیستند که اول وارد بازار شدند بلکه آنهایی هستند که در ذهن مردم جای گرفتند و با نوآوری و وفادار سازی و حتی ایجاد فرهنگ جایگاه خود را روز به روز تقویت می کنند.

یک نام ضعیف، فرایند ایجاد نام تجاری را کند میکند در حالیکه یک نام مناسب به آن سرعت می بخشد.

نام برند باید خصیصه های زیر را دارا باشد :

1- متفاوت از رقبا باشد2-کوتاه باشد ( چهار بخشی یا حتی کم تر). 3- مناسب اما نه خیلی توصیفی. 4 - راحت نوشته شود

امروزه اغلب شرکت های کامپیوتری از اسامی مرتبط با الکترونیک و نرم افزار و سیستم استفاده میکردند. در چنین شرایطی انتخاب نام مناسب جهت نرم افزارها که تداعی کننده سختی و پیچیدگی آنهاست شاید نیاز به خلاقیت بیشتری داشته باشد نظیر نام هلو که نه تنها نام میوه ایرانی است بلکه تداعی کننده راحتی و آسانی می باشد.

یکی از مسایل حائز اهمیت در تقویت جایگاه برند و وفادار سازی، خدمات پس از فروش و حمایت از مشتریان میباشد.

شرکت های ایرانی باید شرکت های بزرگ دنیا همچون اپل که با خلق برندهای آیفون آی پد و آی پاد خلاقیت خاصی در نامگذاری و ارائه محصولات داشتند در انتخاب برندی جهانی دقت نظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.