گله‌ی استاد قرآن از عملکرد مسئولان؛

کسب رتبه‌ی اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی شایسته تقدیر مضاعف بود

سید محسن موسوی بلده در خصوص کسب رتبه‌ی اول مسابقات قرآن قاری ایرانی گفت: علی‌رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسابقات قرآنی،مسئولین وارگان‌های مختلف بازهم کار خودشان راانجام می‌دهند.

سید "محسن موسوی بلده" استاد قرآن و نویسنده کتاب حلیة القرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد مسئولین و ارگان‌های مختلف در قبال کسب رتبه‌ی اول مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور مالزی اظهار داشت‌: اگر مقام معظم رهبری حامی حرکت قرآنی کشور نبود این حرکت تا به حال در همین حد موجود خفه می‌شد به طوری که بعد از 9 سال قاری ایران نفر اول این مسابقات شده‌ام این موفقیت فقط در اخبار قرآنی به این مسئله پرداخته شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز بحث هنر تلاوت و انس قرآن حامی‌ به‌جز مقام معظم رهبری ندارد تصریح کرد: همت هیچ‌ یک از بالاترین مقامات کشور در همه‌ی ادوار تا کنون در حد یک صدم همت ایشان نسبت به بحث هنر تلاوت نیست چرا که ایشان معتقد به تأثیر گذاری تلاوت در تهذیب نفس فرزندان این مرز و بوم و جذب آن‌ها در مقابله با تهاجمات است.

این استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: اگر یک کشتی‌‌گیر در مسابقات جهانی مقام اول را کسب کند به هیچ وجه با کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی قران کریم در کشوری چون مالزی قابل قیاس نیست و صدا و سیما نیز در این جریان مسئول است.

وی افزود: اگر یک کشتی‌گیر نفر اول می‌شد به طور حتم کلیه بخش‌های خبری این خبر را بازتاب داده بطوریکه سرود ملی به همراه تصاویر بالا رفتن پرچم را در میان اخبار پخش می‌ شد اما خبر این موفقیت قرآنی که بعد از 9 سال آن هم در شرایط بسیار سخت و سنگین بدست آمده تنها در اخبار قرآنی شبکه‌ی قرآن سیما بازتاب می‌دهند.

موسوی بلده در توضیح شرایط کسب رتبه‌ی اول مسابقات بین‌المللی مالزی گفت: اگرچه نمی‌توان این شرایط را زیاد باز کرد اما به حدی شرایط ضد ایرانی و ضد شیعی بود که بر خلاف سنت سال‌های گذشته که همواره نفر اول در مراسم اختتامیه قرائت می‌کند اما از آنجا که نفر اول از ایران بود به او اجازه‌ی قرائت ندادند.

وی اختصاص یک بخش خبری به فعالیت‌های قرانی را به نوعی تبعید قرآنی دانست و تصریح کرد: با این کار فعالیت‌های قرآنی تنها به شبکه‌ی قرآن سیما فرستاده می‌شود و سایر شبکه‌های دیگر در قبال این فعالیت‌ها وظیفه‌ای ندارند.

موسوی بلده در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وقت زیادی را صرف مسابقات قرآنی کرده و می‌فرماید «هنر تلاوت را در جذب افراد اثر بخش می‌دانم» اما علی‌رغم تأکیدات ایشان ارگان‌های مختلف باز هم کار خودشان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.