اصفهان؛

دانشگاه كاشان میزبان ششمين دوره طرح ضيافت انديشه استادان

ششمين دوره طرح ضيافت انديشه استادان دانشگاه‌ كاشان از روز هفتم تا ۱۳ شهريور این دانشگاه كاشان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، حجت الاسلام علي روحاني، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان، امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت:معرفت شناسي و اخلاق حرفه اي از جمله محورهاي آموزشي اين طرح هستند.

وی با تاکید بر نقش محوري اساتید دانشگاه به عنوان قشر فرهیخته جامعه در توسعه علمي و فرهنگي كشور و تحقق دانشگاه تمدن ساز اسلامي افزود:ارتقاي معرفت ديني و بصیرت افزایی استادان دانشگاه، تقويت ظرفيت هاي علمي و فرهنگي اساتید و عمل به منويات مقام معظم رهبري در سطوح عالی دانشگاهی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، مدت برگزاري اين طرح يك هفته است که علاوه بر محور هاي آموزشي ذكر شده برنامه های فرهنگی جلسات سخنراني، پرسش و پاسخ با موضوعات تحليل وبررسي تحولات اخير منطقه مثل يمن و عربستان، آسيب شناسي شبكه هاي اجتماعي، شاخصه هاي دانشگاه اسلامي، برگزاري مسابقات ورزشي و خاطره نويسي طی اجرای آن انجام می شود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان افزود: اساتيد مي توانند برای ثبت نام به وب سايت nahad.kashanu.ac.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام علي روحاني، در ادامه با اشاره به اجرای موفقيت آمیز طرح طی سالهاي اخير در دانشگاه كاشان گفت:این دانشگاه رتبه اول استاني را در سال 93 کسب کرد.

وی اجرای طرح ضیافت اندیشه را فرصت خوبی برای مذاکره و گفتگوهای علمی برخی نیازها و پرسش های مربوط به مسائل اخلاقی و معنوی که حتی گاهی برای اساتید دانشگاهی نیز ایاد می شود تاکید کرد و گفت:"ضیافت اندیشه"زمینه خوبی برای تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گفته وی،بر اساس اجرای این طرح اساتید حوزه و دانشگاه در فضایی تعریف شده به تعامل فکری پرداخته و تفکرات کلیشه ای که ممکن است نسبت به حوزه و دانشگاه و بالعکس، وجود داشته باشد در قالب تعامل از بین می رود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان، در پایان اجرای این طرح را در پیشبرد اهداف سند چشم انداز توسعه موثر دانست و گفت:آشنایی عمیق تر و تخصصی تر با مباحث قرآنی و حدیثی از دیگر مزایای برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانست.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: طرح ، ضیافت ، اندیشه ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.