سنندج؛

ورود هر گونه گندم وارداتی ممنوع است

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از ممنوعیت ورود هر گونه گندم وارداتی به چرخه خرید تضمینی گندم خبرداد.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ جمال صالحی در نشست هماهنگی خرید گندم شهرستان قروه گفت: با توجه به اینکه قیمت تضمینی خرید دولت نسبت به خرید گندم وارداتی دارای اختلاف معنی داری است، ورود هر گونه گندم وادراتی به چرخه خرید تضمینی گندم ممنوع می باشد.

وی افزود:میزان سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری در استان کردستان 548 هزار هکتار که از این میزان 514 هزار هکتار دیم و 34 هزار هکتار آبی می‌باشد.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان بیان کرد:پیش بینی می شود 430 هزار تن گندم در سال جاری تولید و 330 هزار تن از کشاورزان خریداری شود.
صالحی به نرخ پایه خرید تضمینی گندم اشاره کرد و افزود: قیمت تضمینی خرید گندم بر اساس چهار درصد مفید و دو درصد غیر مفید هزار و 155 تومان تعیین گردیده است و هرچه گندم پاک تر و با کیفیت تر باشد به مبلغ هزار و 169 تومان قابل افزایش است.
وی تعداد مراکز خرید گندم در استان کردستان را 86 مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 70 مرکز مربوط به شرکت تعاونی روستایی، 16 مرکز مربوطه به سیلوهای بخش خصوصی، دولتی و کارخانجات است.
صالحی از بازرسی های گشت مشترک از مراکز خرید گندم خبر داد و افزود: در کمیته فرعی تعیین هزینه حمل گندم از مزرعه تا مراکز خرید گندم و همچنین تامین به موقع و واریز وجه از طریق پیامک توسط بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت می شود.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت:میزان مصرف گندم استان 180 هزار تن می باشد که مابقی مازاد گندم استان بر اساس مجوزهای ابلاغی به خارج از استان صادر می گردد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.