محمد اصلانی:

انتخابی بهترین فرمول فدراسیون برای انتخاب ملی پوشان است/نوجوانان آزادکارمی توانستند طلاهای بیشتری در آسیا بگیرند

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان معتقد است بهترین راه برای شناخت ملی پوشان همین فرمول انتخابی فدارسیون کشتی است.

محمد اصلانی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:متأسفانه در گذشته کمتر شاهد برگزاری رقابتی تحت عنوان انتخابی تیم ملی به شکل کنونی بودیم و اگر انتخابی هم برگزار می شد فقط در برخی اوزان و معمولاً کادر فنی نفرات مورد نظر خود را برای حضور در مسابقات جهانی و یا المپیک انتخاب می کرد.

وی تصریح کرد:تحمیل نظرات شخصی برخی مربیان در گذشته باعث نسل کشی و از بین بردن انگیزه میان کشتی گیران مدعی بود که خوشبختانه با تدبیر فدارسیون کشتی هم اکنون همه چیز روی تشک مسابقه مشخص می شود و هر فردی بهتر باشد به حقش می رسد و همین می شود که جوانتر ها انگیزه لازم را برای تمرین و کشتی گرفتن پیدا می کنند در نتیجه آینده کشتی نیز تضمین خواهد شد.

دارنده چندین مدال رنگارنگ آسیا با بیان این که البته رقابت های انتخابی نقاط ضعفی هم دارد عنوان کرد:به هر حال به اعتقاد من هنوز هم رقابت های انتخابی دارای ایراداتی است به طور مثال این که در برخی اوزان نفرات برتر باید بازهم در یک تورنمنت محک بخورند و یا این که برخی قوانین در دو هفته قبل از مسابقات تغییر می کند از ضعف های رقابت های انتخابی فعلی است اما در مجموع محاسن آن بیشتر از معایبش است.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در خصوص عملکرد شاگردان مراد محمدی در مسابقات قهرمانی آسیا نیز اظهار داشت:در هر صورت بهترین عنوان در یک تورنمنت قهرمانی است که خوشبختانه آزادکاران نوجوان کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا به آن رسیدند اما این دلیل نمی شود که از کنار یک موضوع به سادگی بگذریم و آن این که چرا وقتی ما 7 فینالیست داریم فقط دو مدال طلا کسب می کنیم؛به هر حال اگر به دنبال رسیدن به سکوی جهانی هستیم باید در جاهایی که می توانیم نقش آفرینی بهتری داشته باشیم از فرصت ها درست تر استفاده کنیم.

اصلانی خاطرنشان کرد:کار در رده سنی پایه عشق و علاقه زیادی می خواهد که بسیاری از مربیان سازنده در سراسر کشور با همه وجود و بدون کمترین توقعی مشغول آماده سازی نونهالان و نوجوانانی هستند که روزگاری ملی پوش می شوند به همین دلیل معتقدم فدراسیون کشتی باید ضمن حمایت از مربیان رده سنی پایه برای مربیان سازنده نیز ایجاد انگیزه کند تا آنها هم با دلگرمی بیشتری آینده سازان کشتی کشور را تربیت کنند.

رقابت های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 21 تا 24 خردادماه در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد که در رشته کشتی آزاد تیم ایران با دو مدال طلا و پنج نقره و کسب 77 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و پس از تیم ایران تیم های هند و ازبکستان به ترتیب با کسب 74 و 59 امتیاز دوم و سوم شدند.
نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:
42 کیلوگرم: مهدی عشقی (نقره)
46 کیلوگرم: امیر پرسته (طلا)
50 کیلوگرم: رضا علی جان زاده (پنجم)
54 کیلوگرم: حامد رحیمی (صاحب عنوانی نشد)
58 کیلوگرم: امیرحسین کاوسی (نقره)
63 کیلوگرم: آرمین بابایی (پنجم)
69 کیلوگرم: مجتبی اصغری (نقره)
76 کیلوگرم: حامد منافیان (نقره)
85 کیلوگرم: ابوالفضل هاشم زاده (نقره)
100 کیلوگرم: نعیم حسن زاده (طلا)

گفتنی است اعضای نیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا عصر دیروز به کشورمان بازگشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار