آنچه در روی خط تهران دوشنبه این هفته گذشت:

مجموعه دنباله‌دار تخریب هتل آرینا که به تاریخ پیوست

در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوعات تخریب 3 طبقه هتل آرینا ، نداشتن روشنایی در محله آبشار منطقه 22 ، تاخیر در پرداخت افزایش 15 درصدی حقوق فروردین ماه کارکنان تامین اجتماعی و غیر ایمن بودن کیوسک برق در بلوار آفریقا صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول امروز خود پیگیر موضوع تخریب 3 طبقه هتل آرینا و بلاتکلیفی این هتل پس از 5 ماه شد.

ماجرا از این قرار است که بعد از پیگیری انجام شده برای غیر قانونی بودن ساخت و ساز هتل آرینا فرمانداری شمیرانات اعلام کرد: مالکان باید 3 طبقه از هتل آرینا را تخریب و بالغ بر 5 میلیارد تومان جریمه نقدی پرداخت کند اما پس از گذشت 5 ماه هنوز این حکم اجرا نشده است.

این در حالی است که رحمانی فضلی وزیر کشور در اینباره اظهار کرد: در صورتی که پرونده هتل آرینا در وزارت کشور پیگیری شود این پرونده غیر قانونی خواهد بود و بطور قطع در اولین فرصت دستور تخریب ان صادر می‌شود.

اما ماجرای صدور حکم فرماندار شمیرانات اواخر دی‌ ماه سال 93، اعلام شد.

حال پس از گذشت 5 ماه هتل آرینا بلاتکلیف است.

روی خط تهران موضوع را با خانمحمدی فرماندار شمیرانات در میان گذاشت .

وی در پاسخ با اشاره به شرایط و الزام خواست حکم تخریب هتل آرینا تصریح کرد: به دلیل نوع سازه و مشخصات فنی هتل آرینا قوانینی برای ایجاد سازوکارهایی درخصوص تخریب و مختصات فنی این طرح تعیین شد.


وی افزود: با توجه به موقعیت مکانی استقرار هتل آرینا لزوم تخریب این هتل به اتخاذ تمهیدات و هماهنگی های انجام شده در جلسات کارگروه فنی ستاد ساماندهی استان‌داری تهران مطرح شد.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد با تشکیل تیم فنی و پیمانمکاری نوع سازه تعیین شد ، در این طرح با توجه به اینکه سازه هتل آرینا به هم تنیده است محاسبه شد که اگر یکی از طبقات تخریب شود احتمال ریزش کل ساختمان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده تیم ساماندهی استان‌داری تهران مقرر شد تا جلساتی با حضور مالک، مشاور، طراح و پیمانکار است برای تخریب 3 طبقه هتل ارینا برگزار شود ، همچنین پرونده تخریب هتل آرینا در دیوان عدالت اداری در حال بررسی است.

خانمحمدی در پایان گفت: در جلسه ای که روز شنبه 23خرداد سال جاری در استان‌داری تهران برگزار شد هتل آرینا ملزم شد تا ظرف مدت سه روز طبقات را تخلیه کند تا تیم پیمانکاری بتواند برای تخریب سه طبقه هتل ارینا اقدام کنند.

*سرانجام حکایت نبود روشنایی در محله آبشار منطقه 22 به کجا می‌رسد؟

نبود روشنایی در محله آبشار منطقه 22 و نبود امنیت کافی برای شهروندان این منطقه موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود به ن پرداخت.

ماجرا از این قرار است که نبود روشنایی و امنیت در محله آبشار منطقه 22 به آنجایی رسیده است که امان از اهالی این منطقه بریده است.
این در حالی است که در دو سال گذشته به دلیل نبود روشنایی اهالی این منطقه با معضلاتی شامل افزایش سرقت، معضلات اجتماعی و ... با مشکل مواجه شده است.

این موضوع به آنجایی رسیده است که اهالی آبشار منطقه 22 از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع شدند.
روی خط تهران موضوع را از شهرداری منطقه 22 پیگیر شد: شهرداری در پاسخ مطرح کرد: پیمانکار مرتبط با رفع خاموشی محله  آبشار منطقه 22 شهر تهران متعهد شد که ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی روشنایی باند شمالی خاتمه یافته و این طرح تکمیل و محله آبشار روشن شود.

*حکایت تاخیر افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان تامین اجتماعی چیست؟

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضع تاخیر افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان تامین اجتماعی پرداخت.

ماجرا از این قرار است که بازنشستگان تامین اجتماعی گلایه دارند قرار بود فروردین ماه سال جاری 15 درصدی به حقوق آنان افزود شود اما پس از گذشت دو ماه هنوز هیچ مبلغی به حقوق آنها افزود نشده است.

بازشستگان تامین اجتماعی از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مشکل شهر شدند.

روی خط تهران موضوع را با زدا معاون سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشت.

 وی در پاسخ اظهار کرد: افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت در آخرین روز فروردین ماه به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد به دلیل اینکه از فروردین ماه گذشته بود و ما امکان پرداخت  افزایش حقوق بازنشستگان را نداشتیم از اردیبهشت ماه حقوق همه را افزایش دادیم.

معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: ما به التفاوت فروردین ماه باقی مانده است و در اولین فرصت و کوتاه‌ترین زمان ممکن این مبلغ را پرداخت خواهیم کرد.

*ماجرای رها کردن کیوسک برقی در بلوار آفریقا چیست؟

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه چهارم خود در قالب تصویر ارسالی شهروندان به موضوع غیر ایمنی بودن کیوسک برقی در بلوار افریقا پرداخت .

کیوسک برقی در بلوار آفریقا بدون درپوش به حال خود رها شده بطوریکه وضعیت این کیوسک برای اهالی این منطقه و رهگذران بسیار خطرآفرین است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیر شد امیدواریم مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار