شبکه تلویزیونی العربيه از به هلاکت رسيدن سرکرده گروه تروریستی القاعده در يمن خبر داد.

سرکرده القاعده در يمن به هلاکت رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلويزيوني العربيه در خبری فوری به نقل از رسانه های آمريکايی گزارش داد ناصر الوحيشی سرکرده گروه تروریستی القاعده در يمن کشته شد.

شبکه خبری سی ان ان روز گذشته به نقل از مسئولین امنیت ملی یمن اعلام کرد سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان در حمله یک پهپاد کشته شده است. ناصر الوحیشی یکی از نزدیکان اسامه بن لادن رهبر القاعده به شمار می رفت.

در صورت تأیید هلاکت وحیشی، این اتفاق ضربه بزرگی به شاخه القاعده در یمن به شمار می رود. سی ان ان اعلام کرد این حمله روز جمعه در استان حضرموت یمن بوقوع پیوسته است. رویترز اعلام کرد این خبرگزاری بطور مستقل نمی تواند این گزارش را تأیید کند؛ اما برخی از هواداران القاعده اقدام به انتشار بیانیه های تسلیت در شبکه های اجتماعی کرده اند.

یک مسئول آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود گفته آمریکا گزارش مرگ او را تأیید کرده است؛ اما از هرگونه توضیحی درباره مشارکت احتمالی در این عملیات خودداری می کند. همچنین یک مسئول دیگر دولت آمریکا گفته ارتش در هیچ عملیاتی مشارکت نداشته است.
"گریگوری جانسون" تحلیلگر آمریکایی که کتابی درباره القاعده تألیف کرده نوشته است وحیشی متولد جنوب یمن است و در سال 1998 برای اولین بار برای پیوستن به القاعده به افغانستان سفر کرد. وی در آنجا با اسامه بن لادن دیدار و تا سال 2001 به عنوان دستیار شخصی او فعالیت کرد. وی در سال 2009 رهبر القاعده در شبه جزیره عربستان شد.
انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
بر روحش لعنت ابدی یک کفتار کم شد .شکر لعنت بر روحش ووهابیون کرم خاکی.اسم خوبیه کرم خاکین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خدا رو شکر که این وحشی به درک واصل شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
الی جهنم وبئس المصیر
آخرین اخبار