معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

به تراز مثبت ارزی و صادراتی رسیده ایم

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر سیستمی طراحی کرده ایم که گزارش لحظه به لحظه ارائه دهیم و تا روز گذشته آمار صادرات و وارادت مشخص شده و در حال حاضر به تراز مثبت ارزی می رسیم.

به تراز مثبت ارزی و صادراتی رسیده ایمبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛مسعود کرباسیان با بیان اینکه دولت تمام تدبیر خود را به کار گرفت تا بذر امید کاشته شود؛ گفت: یکی از دستاوردهای دولت بازگشت مدیران با سابقه و برجسته به استان است.

وی گفت: زمانی که با شرایط تحریم مواجه هستیم صادرات کاهش یافته ولی کشور اداره می شود و معنی این امر این است که اقتصاد خود را نگه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در شرایطی که دسترسی محدودی به منابع مالی دارد کشور را اداره می کند و شرایط تورمی کنترل شده و شاهد شرایط ثبات در کشور هستیم و هرچند انتظار داریم تا شرایط بهتر شود اما باید با شرایط موجود تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: تورم از 45 درصد به 15 درصد رسیده است و مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به 5/2 درصد مثبت از نتایج عملکردی دولت است و افزایش 36 درصدی صادرات را شاهد هستیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه کردن 9 میلیون ایرانی،طرح بزرگ سلامت مثبت کردن تراز تجاری و کاهش 23 درصدی واردات از اقدامات دولت است و کاهش نوسانات بازار طلا و کاهش قیمت سکه و همچنین ثبات در بازار را شاهد هستیم.

کرباسیان افزود: تحویل به موقع بودجه سالیانه به مجلس ، واقعی سازی برآوردها در بودجه های سالیانه ، عدم دست اندازی به حساب بانکها ، کاهش شدید نرخ رشد نقدینگی  از 36 به 17درصد و نیز اتمام و تکمیل 700 هزار طرح نیمه تمام از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر سیستمی طراحی کرده ایم که گزارش لحظه به لحظه ارائه دهیم و تا روز گذشته آمار صادرات و وارادت مشخص شده و در حال حاضر به تراز مثبت ارزی می رسیم.

اسماعیل جبارزاده  استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم  با اشاره به سایر وعده های رئیس جمهور گفت: بازگشت ارزش گذرنامه های ایرانی و نیز به کار گیری مدیران لایق و بازگشت اخلاق به جامعه و نیز تعامل با سایر قوا از وعده های رئیس جمهور بود که در ایام انتخابات به مردم وعده دادند و مردم از بین سلایق مختلف به این طرز تفکر رای دادند.

وی یادآور شد: دولت در زمینه کنترل تورم و هدایت آنان اقدامات خوبی انجام داده همچنین دولت از هیچ تلاشی برای رسیدن مردم به حقوق خود کوتاهی نمی‌کند و در زمینه های مختلف مانند مسائل درمانی موفقیتهای بزرگی حاصل شد و افتخار امروز ما تحت پوشش قرار دادن بیمه های سلامت و درمان است و هزینه های مردم به زیر 10 درصد رسیده است.

جبارزاده آذربایجان شرقی را استانی امن خواند و گفت: در قولهای مختلف شاهد تحقق وعده های مختلف هستیم و از طرفداران دولت انتظار می‌رود تا این موفقیتها را مقابل کسانی که تلاش دارند این خدمات را تضعیف کنند عرضه بدارند و این بهترین کمک برای دولت است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در کشور در سالهای اخیر بیان کرد: نرخ بیکاری استان برای اولین بار در طول چندین دهه کمتر از میانگین کشوری شد و این استان از نظر برخورداری نیز استان 18 شد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: علی رغم مشکلات متعدد کارهای بزرگی در استان در حال انجام است و در بخش جذب سرمایه های خارجی نیز جایگاه خوبی داریم و یکی از استانهای برتر در جذب سرمایه های خارجی است و در ماه های آینده نیز این سرمایه گذاریها جذب می شود.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا خدمتگزاران صادق و توانمند برای مردم باشیم و وعده های رئیس جمهور را محقق کنیم.


انتهای پیام/د 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.